Říjen 2008

Bentley Arnage

28. října 2008 v 19:10 | Slávek Laskov |  Bentley

Schéma, podle kterého se Bentley profiloval vůči Rollsu, bylo v uplynulých letech takřka neměnné: jiná mřížka chladiče, motory posílené turbodmychadlem, sportovnější interiér, mírnější cena. Podle stejného scénáře se postupuje i v případě modelu Arnage (protějšek RR Silver Seraph). Úctyhodná kombinace síly a točivého momentu, jež je produkována bezmála sedmilitrovým přeplňovaným osmiválcem, dovede probudit v luxusní limuzíně sportovnío ducha: suverénně akceleruje až do elektronicky omezeného maxima 249 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,3 sekundy, za dalších devět již upaluje rychlostí 160 km/h. To vše zvládá s pohotovostní hmotností 2,5 tuny. Jméno Arnage se u Bentley obejvilo poprvé před 78 lety, kdy se vůz s tímto jménem zůčastňoval světoznámých závodů Le Mans a vybojoval celkem pět vítezství. Po velmi zdařilém comebacku značky na závodech v Le Mans v červnu roku 2001 se konstruktéři rozhodli oslavit tento úspěch výrobou limitované série 150 kusů modelu Arnage Le Mans, které jsou předurčeny stát se výhradně sběratelskou záležitostí. Všechny vozy budou nabízeny v typické závodní zelené barvě, známé jako Verdant Green. Ručně zpracovanému interiéru dominuje žlutohnědá kůže s podzimními odstíny. Vysvětlení dlouhých dodacích lhůt je nasnadě: jen ruční práce s ušlechtilým dřevem a kůží Conolly trvá dělníkům 13 dní co se týče interiéru. Plus si zaslouží reprezentační potenciál a kvalita interiéru a mínus neadekvátní cena.
Autor: Slávek Laskov
Technické údaje
Bentley Arnage


Cena (eur)
Motor
Objem (cm3)
Výkon (kW/k)
4dveř. limuzína
6.8 l
6750
298/405
249 000 eur

Audi Allroad Quattro

28. října 2008 v 18:45 | Slávek Laskov

I s Audi se od roku 2000 lze vydat do terénu. Automobilka za tímto účelem upravila svou řadu A6 a vybavila ji důmyslným podvozke, za kterým by se závistivě ohlédl nejeden zástupce podobně laděných ,,městských off-roadů". Posuďte sami: jediným stiskem tlačítka je možné nastavit čtyři úrovně světlé výšky, přičemž kromě manuálního ovládání si vůz umí poradit i sám. Pokud např. podvozek zapomenete v nejvyšší terénní poloze, po překročení rychlosti 35 km/h se automaticky o stupeň sníží. Další snižování světlé výšky pak závisí na okamžité rychlosti, jestliže jedete déle než půl minuty rychlostí nad 120 kilometrů, dostanete se automaticky na nejnižší možnou úroveň. Allroad quattro ovšem sám myslí i na vaši bezpečnost - jestliže jste v terénu vypnuli ESP, na kvalitní silnici se opět samo aktivuje. Od běžné A6 se podle charakteristických karosářských doplňků bezpečně rozezná. Allroad quattro se do terénu vydává s litými koly, xenonovými výbojkami a rádiem s osmi reproduktory. Co se týče interiéru, abyste nezabloudili ani v hustém lese, můžete si i pro allroad pořídit satelitní navigaci. Ale teď k hodnocení: Pochvalu zaslouží technicky vyspělý podvozek a naopak ,,pokárání" je opět vysoká pořizovací cena.
Autor: Slávek Laskov
Technické údaje
Audi Allroad Quattro


Cena (Kč)
Motor
Objem (cm3)
Výkon (kW/k)
5dveř. kombi
2.7 quattro
2671
184/250
1 974 600
2.5 TDI quattro
2496
132/180
1 654 500

Audi TT

28. října 2008 v 13:38 | Slávek Laskov |  Audi

Na podzim roku 1998 debutující sportovní kupé okouzlilo každého, komu nejsou cizí zaobleně střížené automobily. O rok později se Audi TT obevilo také ve verzi Roadster, a protože na designu TT není ani po 9 letech co měnit (až do teď - objevuje se Audi TT 2.generace), do roku 2002 vstupuje pouze s některými drobnými úpravami. Dravěji založené řidiče jistě potěší limitovaná sportovní série S line (pouze pro kupé), která se už zdálky blyští speciálními perleťovými laky stříbrné a červené. Pokud její majitel prosviští kolem vás, možná postřehnete ještě podvozek snížený o 20 mm, 18´kola s pneumatikami širokými 225 milimetrů a xenonová světla s titanově zbarvenými záslepkami. Co zřejmě nestačíte zaregistrovat , je pozměněný interiér, kterému dominují černá kožená sedadla (případně v jiné libovolné barvě).Zatímco v kupé Audi TT nabízí dvě zadní nouzová sedadla, v roadsteru se sedí pouze vepředu. Ocelové oblouky jsou dostatečnou ochranou při případném převrácením vozu. Pro Roadster TT je za příplatek k mání i sundávací pevná střecha v barvě karoserie. Zajímavé je, že program S line slaví v TT svou premiéru - automobilka počítá s tím že se postupně rozšíří na ostatní modely Audi. Takže + si zaslouží určitě atraktivní sportovní vzhled a - vysoká ztráta při dalším případném prodeji .

Nyní je už na trhu zbrusu nové Audi TT. Recenzi na něj objevíte zde už brzo...
Autor: Slávek Laskov
Technické udaje

Audi TT


Cena
(Kč)
Motor
Objem (cm3)
Výkon (kW/k)
2dveř. kupé
2dveř. roadster
1.8T
1781
132/180
1 252 800
1 337 500
1.8T quattro
1781
165/225
1 451 100
1 537 600

Audi A2

27. října 2008 v 19:32 | Slávek Laskov |  Audi
Osmé narozeniny slaví na podzim 2008 Audi A2, která je jediným sériově vyráběným malým automobilem na světě s hliníkovou karoserií. Kompaktní vůz dlouhý jen 3800 mm přesto pojme až pět cestujících a 380 litrů zavazadel. Umožňuje to vysoká karoserie a s ní i vzpřímenější posed cestujících. Prostrorový zázrak podporuje i řada promyšlených maličkostí: snížená úroveň podlahy před zadními sedadly zmenšuje nároky na místo pro nohy. Ale nejen mimořádnou skladností vyniká nejmenší reprezentant automobilky: Audi A2 je také slušným přeborníkem ve spotřebě. S tříválcovým motorem 1.4 TDi spotřebuje průměrně 4,3 litru nafty na 100 km, pro tříválec 1.2 TDI (do Česka se nedováží) uvádí výrobce průměrnou spotřebu dokonce pouhých 2,99 litru na 100 km. Do nové sezony vstupuje A2 s několika vylepšeními. Patří k nim i volba vyjímatelných zadních sedadel proti možnosti v podobě třísedadlové lavice. V interiéru se rovněž objevily nové barvy: kromě černé je tu modrá, žlutá, ale také třeba červená. V interiéru lze také nalézt i autorádio nové generace. Další zajímavostí je tzv. servisní panel mezi předními světlomety (chladič se znakem audi) který slouží k běžné údržbě. Pochvalu si jistě zaslouží samozřejmě originální koncepce a zpracování. Mínus si však vyžádá vyšší pořizovací cena automobilu.
Technické údaje
Audi A2Cena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)5dveř. hatchback
1.4139055/75665 000
1.4 TDI142255/75699 000

Autor: Slávek Laskov

Audi A3/S3

27. října 2008 v 19:15 | Slávek Laskov |  Audi
I když řada A3 ve své stávající době vkročila do posledního roku své existence, automobilka se průběžnými modernizacemi snaží vůz do poslední chvíle vylepšovat. Nejnovějším důkazem je zavedení pětistupňové převodovky tiptronic u provedení 1.8T, která nahradila až dosud používaný čtyřstupňovaný automat, čímž se rozšířila nabídka tiptroniků u A3 o čtvrtou variantu. Patnáct koní navíc dostala také ostrá verze S, a tak její výkon vyrovnal motor, který pracuje v kupé TT. Standartní modely A3 jsou nabízeny ve třech úrovních výbavy, Attraction, Ambition a Ambiente, přičemž ve všech lze najít ABS, dva airbagy, elektricky stahovaná okna nebo autorádio se šesti reproduktory. Pro vozy se silnějším motorem se dodává v základní výbavě také stabilizační program ESP. Na přání je možné mít např. sportovní sedadla Recaro, xenonová světla nebo navigační systém včetně televize.
Verze S3
Technické údaje
Audi A3/S3Cena(Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)3dveř. hatchback5dveř. hatchback
1.6159575/102549 000584 725
1.8178192/125625 000660 725
1.8T1781110/150695 000777 425
1.8T1781132/180780 000875 325
1.9 TDI189674/100629 000664 725
1.9 TDI189696/130680 000715 725
S31781165/225?-

Autor: Slávek Laskov

Audi A4

26. října 2008 v 22:22 | Slávek Laskov |  Audi
Nová generace modelu A4 měla premiéru na podzimním autosalonu v Paříži roku 2000 a přesně rok poté ve Frankfurtu automobilka doplnila tuto řadu o provedení Avant (kombi) a Cabrio. Obě verze jsou už v prodeji na evropských trzích. Také pod kapotou A4 se dostaly nové motory 2.0 a 3.0 l. I když tato řada svými rozměry spadá do střední třídy automobilů, najdeme v ní komfort, jaký se očekává od vozů kategorie vyšší: ABS,ESP, 6 airbagů, automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin - vše už v základní nabídce. Širokou nabídku příplatkové výbavy nejlépe dokumentuje skutečnost, že jen u volantů je možné vybírat z deseti provedení, a to včetně vyhřívaných verzí. Vyhřívat se dá ostatně i čelní sklo, díky čemuž se ledová krusta údajně rozpustí během necelé minuty. U čtvrté řady sice zatím není k dispozici nabroušená verze S, přesto automobilka i zde nabízí příplatkové sportovně laděné zavěšení sedmnáctipalcových kol. To snižuje výšku vozu o 20 mm a využívá tužších pružin i tlumičů pérování.

Karoserie Avant (kombi)

Karoserie Cabrio:

Technické údaje

Audi A4Cena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)4dveř. sedan5dveř. kombi2dveř. kabrio
1.6159575/102891 700950 700-
2.0198496/130910 000969 000.
1.8T1781110/150998 0001 057 000.
2.42393125/1701 069 0001 128 000?
3.02976162/2201 254 0001 313 000?
1.9 TDI189674/100880 000939 000-
1.9 TDI189696/130995 0001 054 000-
2.5 TDI2496114/1551 127 6001 186 600-
2.5 TDI quattro2496132/1801 270 0001 329 000-



Autor: Slávek Laskov

Audi A4 Cabrio

25. října 2008 v 23:03 | Slávek Laskov |  Tapety
Na přání prvního člověka jsem sem přidal Audi A4 Cabriolet. Připomínám že pokud sem chcete přidat nějaké auto na tapetu napište do komentářů a splním to .

Foto: yauto.cz
Autor: Slávek Laskov

Chcete sem nějakou tapetu?

19. října 2008 v 14:48 | Slávek Laskov |  Tapety
Chtěli by jste tapetu nějakého vašeho oblíbeného vozu? Není problém! napište do komentářů co byste sem chtěli a co nejdřív to sem dám. S pozdravem autor webu

Audi A6/S6

18. října 2008 v 22:03 | Slávek Laskov |  Audi
Modely A6, reprezentující třídu vyšší střední třídy, prošly v roce 2001 zásadní modernizací. Na pohled se změna projevila hlavně novou maskou chladiče s dvojitou mřížkou a reflektory, které poskytují o 37 % více světla. Zcela nová jsou také koncová světla a změny týkajícící, se i jedenácti barevných odstínů. Daleko zásadnější problémy se ale odehrály v interiéru a pod kapotou - objevil se nový čtyřválcový dvoulitr a třílitrový šestiválec. Pro celkem pět motorů je k dispozici bezestupňová převodovka multitronic, vůbec poprvé také pro dieselovou verzi TDI. Automobilka u nové A6 rovněž posílila brzdy a odlehčila přední nápravu, nově se montuje ESP s brzdovým asistentem. Pro řidiče dávající přednost rychlému průjezdu zatáčkami je zde na přání sportovně odpružený podvozek se 17´koly, ti, kterým nevyhovuje standartní posilovač řízení, mohou mít speciální: řízení Servotronic, reaguje na
změnu rychlosti vozu a podle toho dávkuje i účinek posilovače. Vůbec poprvé automobilka u Audi A6 vyzkoušela novinku, která je rovněž k dispozici u řady 8 a 4, zatím však jen v Německu - elektronickou knihu jízd. Systém spolupracuje se satelitní navigací a automaticky zaznamenává čas a trasu jízdy. Jediné v čem může být řidič tomuto zařízení užitečný , je rozhodnout, zda se jedná o jízdu soukromou, či služební. Stačí mu k tomu jeden dotyk tlačítka na palubní desce.
Technické údaje
Audi A6
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)4dveř. sedan5dveř. kombi
2.0198496/1301 199 0001 284 300
1.8 T1781110/1501 260 0001 345 300
2.42393125/1701 347 0001 432 300
3.02976162/2201 475 0001 560 300
2.7T quattro2671184/2501 770 0001 855 300
4.2 quattro4172220/3002 212 0002 297 300
S64172250/3402 748 0002 833 300
1.9 TDI189696/1301 282 0001 367 300
2.5 TDI2496114/1551 335 0001 420 300
2.5 TDI quattro2496132/1801 490 0001 575 300
Autor: Slávek Laskov

Audi A8/S8

17. října 2008 v 23:40 | Slávek Laskov |  Audi
Pětimetrová limuzína s celohliníkovou karoserií debutovala už v roce 1994, větší modernizací prošla o čtyři roky později. Nemine však prakticky jediný rok , aby automobilka nepřišla s něším novým. Rok 2001 přinesl pod kapotu dvanáctiválcový motor, který vůz dokáže rozjet z 0 na 200 km/h za 20 sekund! Nejsilnější verze A8 jsou k mání také s označením L. Toto provedení rezervované pro výkonnější motory má o 13 cm delší karoserii a s ní rozvor náprav, z čehož profitují cestující na zadních sedadlech. Ten, komu se zdá bohatá základní výbava ,,osmičky" málo reprezentativní, může sáhnout do příplatkového ceníku čítajícího několik desítek položek a utratit tak i několik milionů korun. Obecně však platí, že čím dražší základní model A8 si zákazník zvolí, tím častěji se s luxusem setká už v základní nabídce. A tomu, komu je to pořád málo , přispěchá automobilka na pomoc se speciální výbavou, která pro Audi zajišťuje její sestrská společnost quattro GmbH. Zde si může náročný motorista nechat namíchat individuální odstín karoserie nebo si vůz vybarvit podle svých představ. Audi pamatuje na ty, kteří v limuzínách odmítají upozadit svoje závodnické sklony. Pro ty je určena verze s označením S8, kde písmeno symbolizuje zřetelnou zálibu automobilu ve sportovních disciplínách. Za tímto účelem má sportovně nastavený podvozek, sportovní volant, sportovní sedadla a samozřejmě také patřičně vyladěný osmiválec.

Technické údaje
Audi A8Cena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)4dveř. limuzína
2.82771142/1931 860 000
3.73697191/2602 140 000
4.2 quattro4172228/3102 460 000
L 4.2 quattro4172228/3102 960 000
S84172265/3602 795 000
6.0 quattro5998309/4203 500 000
L 6.0 quattro5998309/4203 950 000
2.5 TDI2496132/1801 790 000
3.3 TDI quattro3328165/2252 530 000

Autor: Slávek Laskov