Aston Martin

22. listopadu 2008 v 18:45 | Slávek Laskov |  O automobilkách
Politika tradiční britské značky stojí především na prestiži, na kterou místní lordové velmi dobře slyší. Exkluzivita těchto vozů je zajištěna výkonem, vynikající kvalitou zpracování, použitými materiály i technologiemi - a především pak pro většinu smrtelníků nedostupnou pořizovací cenou. Není proto divu, že Aston Martin se na britských ostrovech může z hlediska prestiže srovnávat i s tak zvučnými jmény, jako jsou Rolls-Royce či Bentley. Výroba sportovních vozů má u Astonů bohatou tradici, i když se v rámci přikoupené značky Lagonda nárazově vyráběly i zakázkové superlimuzíny. Nechyběly ani vozy typu kombi, ale samozřejmostí byl vždy dostatečný výkonový potenciál. Asi nejznámějším agregátem monotovaným u Astonů byl hliníkový motor V8 o objemu 5,4 l , který vydržel ve výrobním programu třicet let. Stěžejní zlompřišel v roce 1987 , kdy 75% akcií zakoupil automobilový gigant Ford. O šest let později se firma dostala pod ochranná křídla Fordu celá. Začal tak ozdravný proces, který má za cíl vynést britskou tradici na automobilový Olymp po bok renomovaných značek Porsche či Ferrari. Astonu z téhle spolupráce plynou zajímavé možnosti aplikovat do svých modelů nejnáročnější technologie s patentem Fordu. Velké naděje jsou vkládány do supersportu Vanquish, jehož vyšlechtěný dvanáctiválec by neměl nechat nikoho při choulostivých příležitostech na holičkách. Nabídka se dnes soustředí na 3 modely: ty s dvanáctiválcovým srdcem opouštějí brány staré továrny v Newport Pagnell. Jsou to DB7 V12 Vantage a Vanquish V12 a o jejich výjímečnosti nejlépe svědčí zodpovědné výrobní tempo - osm kusů týdně. Základní verze DB7 s šestiválcem od Jaguaru se vyrábí v Bloxhamu
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama