BMW 7

1. listopadu 2008 v 21:44 | Slávek Laskov |  BMW
Málokteré auto vyvolalo tolik rozruchu ještě před svým uvedením na trh, jako právě sedmičková řada BMW. Největší diskuse se vedly kolem mimořádně velkého počtu elektronických systémů, jimž je sedmička vybavena, takže se jí nezřídka dostávalo přezdívky ,,pojízdný computer". Zvláště nápadný je v tomto ohledu stříbrný kruhový ovladač na místě, které je u normálních aut vyhrazen pro řadící páku. Tímto joystickem se ovládá hned několik funkcí: asistenční a navigační systém, včetně individuálně konfigurovaného internetového BMW portálu. Protože automobilka usoudila, že střední řadicí páka je technologicky zastaralá, přestěhoval se volič šestistupňové převodovky k volantu. Zde nalezneme ještě dvě další páčky - komplektní trio pak obstarává veškeré důležité funkce, kterých je třeba k řízení vozu. Nejmodernější technologie, kterým chce BMW nastolit ,,novou epochu jízdní kultury", nenajdeme samozřejmě jen v dosahu řidičova sedadla: celohliníkový podvozek s novou funkcí Dynamic Drive a Elektronic Damper Control se postará nejen o automatickou regulaci tuhosti odpružení v závislosti na povrchu, ale také na profilu silnice. V praxi to znamená, že jede-li vůz po rovině, je pérování měkčí, vyskytnou-li se zatáčky, bleskurychle ztuhne. Středem zájmu je i nová generace osmiválcových motorů, u kterých se dá kontinuálně měnit nejen časování a zdvih ventilů, ale také délka sacího potrubí. Díky tomu u agregátu s objemem 3.6 a 4.4 litru (ve srovnání s původními osmiválci) vzorstl podle výrobce výkon o 14 %, při současném čtrnáctiprocentním poklesu spotřeby paliva. BMW 7 prohánějí zatím výhradně osmiválce. Rok 2002 přinesl benzínový dvanáctiválec, stejně jako dieselové motory. Roku 2003 se objevil benzínový šestiválec. Interiér vozu je nabit elektronikou: přes internetový portál BMW je možní zjístit aktuální počasí i burzovní informace, motor se startuje elektronickým klíčem nové generace a dokonce i parkovací brzdy se neovládá pákou, nýbrž tlačítkem umístěným na přístrojové desce zcela vlevo. A nyní k hodnocení vozu: Jedničku si stoprocentně zaslouží vrcholný cestovní interiér a naopak negativem je náročný servis neboli drahé náhradní díly.

Autor: Slávek Laskov
Technické údaje
BMW 7Cena (Kč)
MotorPbjem (cm3)Výkon (kW/k)4dveř. limuzína
735i3600200/2722 462 900
745i4389245/3332 756 800
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 16. listopadu 2008 v 17:10 | Reagovat

pokud máte rádi auta tak určitě klikněte na web a uvídíte sami...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama