Citroën Xsara Picasso

16. listopadu 2008 v 23:20 | Slávek Laskov |  Citroën
Citroën Xsara Picasso býval v jeho době jedním z nejhezčích minivanů na trhu. Symetricky střižená karoserie skrývá velmi slušný vnitřní prostor, který díky proskleným plochám působí ještě větším dojmem. Ergonomicky zdařile řešená palubní deska zaujme centrálně umístěnými digitálními ukazateli přístrojů, které jsou zapuštěny v krátkém tunelu. Měkčí sedadla neposkytují zádům žádnou valnou oporu - v této kategorii vozů se s ostrou jízdou moc nepočítá. Do středového sloupku integrovaná řadící páka je výše posazenému řidiči dobře po ruce. Zadní řadu tvoří tři jednotlivá sedadla, která je možné jak překlopit, tak případně úplně vyjmout. Nechybí dostatečné množství odkládacích ploch. Dvojité přední sloupky poněkud zhoršují výhled dopředu a do stran. Podvozek konstrukčně vychází z modelu Xsara (odtud xsara picasso) a zajišťuje minivanu solidní jízdní projevy. Hřebenové řízení je sériově vybaveno posliovačem s proměnlivým účinkem, což přispívá k lepší ovladatelnosti auta ve vyšších rychlostech. O bezpečnost cestujících je díky mnoha příslušným aktivním i pasivním prvkům výbavy dobře postaráno. Zajímavost je, že maximální rychlost picassa s nejsilnějším motorem atakuje dvousetkilometrovou hranici. Řidiče nejvíce zaujmul objemný zavazadlový prostor ale naopak méně místa na kolena pro vzrostlejší řidiče.
Citroën Xsara Picasso v testu Euro NCAP s úspěšností 4/5 hvězdiček v bezpečnosti

Autor: Slávek Laskov
Technické údaje
Citroën Xsara PicassoCena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)5dveř. van
1.6158770/95495 000
1.8174685/115520 000
2.0 HDI199766/90550 000
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama