Aston Martin DB6

23. prosince 2008 v 20:56 | Slávek Laskov |  Aston Martin
Aston Martin DB6 byl posledním hlavním modelem řady odstartované typem DB4. Představen byl na londýnské Motor Show v roce 1965.
Oproti předchozímu modelu DB5 byl o 10cm prodloužen rozvor a dostal vyšší střechu, čímž se zvětšil prostor nad hlavou a pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. K dalším změnám patřilo napřímenější přední okno, nová zadní světla a dělené přední i zadní nárazníky. Volitelně bylo možno nyní objednat klimatizaci a posilovač řízení. Automatickou převodovku bylo možno objednat bez příplatku. Nejvíce viditelnou změnou byla seseknutá Kammova záď, díky níž se oproti DB5 zvýšila stabilita při vysokých rychlostech a snížil se aerodynamický odpor. Na druhou stranu oproti předchozímu modelu ztratil trochu z vyváženého vzhledu.
Současně s uzavřeným modelem přišla na trh i otevřená verze Volante.
Motor zůstal prakticky nezměněn a v základní verzi se třemi karburátory SU dával 282k. Verze Vantage se třemi karburátory Weber disponovala pak výkonem 325k.
V červenci 1969 přišla na trh upravená verze DB6 Mk2, která byla labutí písní linii DB4. Mk2 využívala v zájmu snížení nákladů společné díly s modelem DBS (kola, pneumatiky, nápravy, sedadla atd.). Širší pneumatiky si vyžádaly rozšíření lemů blatníků okolo kol.
Poslední DB6-ky byly vyrobeny v prosinci 1970 a prodány v průběhu roku 1971. Dohromady bylo vyrobeno 1750 vozů Mk1 a Mk2 a DB6 se tak stal nejúspěšnějším modelem od DB4. Trochu si to tedy shrneme: Jedná se o čtyřmístné dvoudveřové kupé s motorem vpředu (šestiválec o obsahu 4.0 l , se třemi karburátory Weber), výkon 325 k při 5750 ot/min přičemž točivý moment 400Nm při 4500 ot/min. Dodává se s manuální pětistupňovou nebo automatickou převodovkou. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech, pohon zadních kol, rozvor náprav 2586, hmotnost karoserie je 1550 kg. Maximální rychlost je 242 km/h zatímco zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,4s. (Čtvrt míle ujede za cca 16 s).

Autor: Slávek Laskov
Z archivu Automotoslavek.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama