Audi TT Kupé a Roadster Quattro

23. prosince 2008 v 20:44 | Slávek Laskov |  Audi
Audi TT kupé stejně jako Roadster Audi TT v provedení kabriolet byly představeny jako prototypy v roce 1995. V červnu 1999 začalo kupé Quattro brázdit silnice ve Velké Británii, roku 2000 následoval Roadster. Do Velké Británie se prodalo nejvíce Audi TT a jejich specifikace se mohou lišit od vozů prodaných na jiných evropských trzích.
Ve Velké Británii je vůz k dostání ve třech verzích: všechny jsou vybaveny čtyřválcovým benzínovým motorem s turbomychadlem. Posledně představená verze je poháněna motorem o výkonu do 150 k, zatímco dvě předcházející verze disponují motory s nejvyšším výkonem 180 a 225 k.
Audi TT Quattro Roadster má pohon na všechna čtyři kola, a stalo se tak jedním ze dvoumístných kabrioletů, u nichž byl tento systém použít, tím druhým je Lamborghini Diablo Roadster.
I když má topmodel série nejlepší vybavení, u všech tří modelů lze koupit rozsáhlou škálu dalších doplňků: kola z lehké slitiny, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná sedadla, volant potažený kůží, elektronicky řízenou klimatizaci, elektrické ovládání oken a zrcátek a zabudované reproduktory ke koncertnímu poslechu hudby.
Dnešní topmodel o výkonu 225 k má o trochu větší litá šestipaprsková kola s širšími nízkoprofilovými pneumatikami, dvojitý výfuk a xenonové světlomety s elektronickými stěrači. Dva pohledné ochranné oblouky neslouží jen bezpečnosti, nýbrž jsou nedílnou součástí celé konstrukce karoserie.
Oba původní vozy jsou vybaveny šestistupňovou převodovkou, verze o 225 k pak systémem Driver´s Information, který řidiči okamžitě hlásí případný problém. Nová verze o 150 k má pětistupňovou převodovku.
Všechny modely jsou vybaveny elektrickým ovládaním střechy a elektricky nastavitelným spoilerem. Velká pozornost byla věnována uživatelsky snadnému stahování střechy, která se jednoduchým stisknutím tlačítka schová za 15 s. Staženou látkovou střechu je možno zakrýt ochranným povlakem, jenž je součástí výbavy.
Audi TT má všechny potřební bezpečnostní prvky: čelní a boční airbagy pro řidič a spolujezdce na předním sedadle (hlava a hruď), ABS s EBD (Electronic Brake Force Distribution), EDL (Electronic Differential Lock), protiprokluzový systém (traction control) na předních kolech a nejnovější verzi pohonu všech čtyř kol Quattro Continue.
Na podzim 2003 byla veřejnosti představena nová, silnější verze 3,2 l Quattro s vyvinutějším šestiválcovým benzínovým motorem. Na přání je dodávaná nová převodovka Audi Direct Shift, umožňující rychlost přesahující 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s.
Audi TT kupé / Roadster Quattro
Motorčtyřválecčtyřválecčtyřválecšestiválec
Objem (cm3)1,81,81,83,2
Výkon (k)150180225250
Nejvyšší rychlost212220235250 (omezena)
Zrychlení z 0 na 1008,9 s7,9 s6,7 s6,4 s
Rozvor náprav v cm242242242242
Délka v cm404404404404
Šířka v cm176176176176
Výška v cm134134134134
Hmotnost v kg1335133513351335

Autor: Slávek Laskov
Z archívu Automotoslavek.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama