Bentley Continental GT

22. prosince 2008 v 20:56 | Slávek Laskov |  Bentley
3. března 2003 na ženevském autosalonu představil Bentley Motors poprvé veřenosti sériovou verzi nového vozu Continental GT, nejrychlejší Bentley pro silniční provoz, jaký automobilka za 84 let své existence vyrobila. V říjnu téhož roku se dostal první vůz na britský trh, pak rychle následovaly trhy další.
Continental GT byl navržen a zkonstruován u Bentley v Crewe, v novém výrobním závodě. Zároveň byl prvním vozem bentley, jehož návrh byl kompletně zpracován počítači.
Počátky vzniku vozu Continental GT sahají do srpna 1999, kdy začal Dirk van Braeckel pracovat na designu zcela nového bentley kupé. Zadání znělo: vytvořit prostorné kupé, které by svým výkonem a chováním mohlo soupeřit s těmi nejdynamičtějšími suoervozy světa, a přesto si podrželo kompaktní rozměry.Tajemství prostornosti nového Continental GT spočívá v jeho neuvěřitelném kompaktním motoru. Přesazeným umístěným bloků válců je W 12 nejkratším myslitelným dvanáctiválcem se 3K turbokompresory uloženými pod ním.Pohon na všecha kola byl u vozu bentley aplikován poprvé. Další novinkou je mezinápravový diferenciál a elekrtonikou řízená šestistupňová převodovka ZF Triptronic vyhodnocující jízdní dynamiku vozidla a spolupracující s ESP 5.7. Převodovka umožňuje volit režim samočinného nebo ručního ovládání.
Ideální polohu posazení za volantem si najde každý: ergonomové od Bentley si dokonce přeměřili basketbalisty z New Yorku, aby si byli jisti, že vůz bude pohodlný i pro ně.
Stejně dobrou úroveň mají i bezpečnostní opatření: dva přední airbagy,čytři boční airbagy a dva záclonovéumístěné po celé délce kolem kabiny. Všechna čtyři místa jsou opatřena bezpečnostními pásy s napínači. Na pdvozku spočívá extrémně tuhá karoserie. Kola jsou zavěšena na dvojitých trojuhelníkových ramenech před mimořádně dobře umístěnou víceprvkovou zadní nápravou. Na všech kolech jsou místo konverčních pružin rozmístěny vzduchové pružiny, každá z nich je vybavena plynule nastavitelným tlumičem, který sám sebe detailně koriguje, což řidič ani nepostřehne.
Zcela nové jsou kotoučové odvětrávané brzdy, opatřené nejvoějším antiblokovacím systémem od firmy Bosch s brzdovým asistentem a EBD (viz Audi TT)
Zásadní roli při vzniku tohoto vozu hrál mateřský podnk Volkswagen AG: díky jeho důvěře ve značku Bentley, vyjádřeně konkrétně finanční částkou 575 milionů euro, se mohl 20 let starý sen stát skutečností.
Nabídka barev laku a zpracování interieru při prezentaci vozu Bentley Continental GT:
Barva lakuDiamond Black, Burnt Oak, Cypress, Neptuin, Spurce, Umbrian Red
KůžeBeluga, Burnt Oak, Laurel, Nautic, Portland, Saffron, Savannah, Saddle
DýhováníBurnt Oak, Burnt Walnut, Dark Stainet Walnut, Madrona, Plano Black
Pokrytí podlahy a pásyBeluga, Burnt Oak, Laurel, Nautic
Cena137 069 euro
Technické údaje
Bentley Continental GT
MotorTwin turbo/dvanáctiválec
Objem (cm3)5998
Nejvyšší rychlost300
Zrychlení z 0 na 100 km/h4,8 s
Zrychlení z 80 na 120 km/h3,3 s
Převodovkašestistupňová samočinná
Rozvor náprav v cm275
Délka v cm481
Šířka v cm192
Výška v cm139
Hmotnost v kg2385
Výkon (k/ot./min.)560/6100

Autor: Slávek Laskov
Z archívu Automotoslavek.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama