Bizzarrini GT Europa 1900

22. prosince 2008 v 20:25 | Slávek Laskov |  Bizzarini
Na turínském autosalonu se zdánlivě neobjevuje tolik novinek, automobily si totiž nechávají své triumfy pro Ženevu, Londýn či Paříž, avšak autosalon roku 1966 porušil toto nepsané pravidlo. Na rozlehlém stánku Fiat měla veřejnost možnost se seznámit nejen s Fiatem 124 Kabriolet, ale též s novým vozem Dino Spyder. (Na stánku Ferrari stál rovněž jeden Dino, avšak tento 206 GT měl karoserii kupé a motor příčně uložený vzadu.)
A nezůstalo jen u novinek Fiat. Několik minut před otevřením autosalonu se konala další světová premiéra: Giotto Bizzarrini pokřtil svou novou kreaci, model Bizzarini GT Europa 1900,a doufal, že jím vyplní mezeru na trhu. Dvoumístný vůz se podobal zmenšenému modelu Bizzarrini GT Strada 5300: byl o 58 cm kratší, o 14 cm užší, o 7 cm nižší a alespoň o 600 kg lehčí než jeho starší sourozenec, a také o více než polovinu levnější. Strada stál jen o pár set DM více než Porsche 912. Elegantní karoserie byla připravena na ocelovém podvozku a pod kapotou se skrýval vyladěný motor vozu Opel 1900. Tento čtyřválec byl umístěn značně vzadu, téměř u středu vozu. Ital Vigillo Conrero opatřil motor dvěma karburátor. Změnil olejový filtr, který nyní pojal více než 14 l oleje. Podle Bizzarriniho se výkon motoru zvýšil na 135 k.
Řada novinek se našla i na podvozku: nezávisle odpružená kola byla opatřena kotoučovými brzdami. Zadní kotoučové brzdy byly umístěny přímo u samosvorného diferenciálu ZF, aby neodpružená hmotnost byla co nejnižší. Tlumiče Koni patřily přirozeně ke standartní výbavě, a přestože vůz nebyl určen pro závody, dosahoval rychlostí až 200 km/h.
Bizzarrini měl v plánu začít se sérií 30 vozů. Vůz na obrázku má číslo podvozku 11 a podle jeho dnešního majitele se jedná o poslední exemplář. Svou roli zde pravděpodobně sehrály konkurenční modely Dino automobilek Fiat a Ferrari.

Technické údaje:

Bizzarrini GT Europa 1900
Roky výroby1966-1969
Počet vyrobených vozů11
Motorčtyřválec
Objem (cm3)1897
Nejvyšší výkon (k/ot./min.)110/5600 (SAE)
Nejvyšší rychlost200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hnení známo
Rozvor náprav v cm220
Délka v cm379
Šířka v cm162
Výška v cm104
Hmotnost v kg650


Autor: Slávek Laskov
Z archivu Automotoslavek.blog.cz
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Sankko Sankko | 17. listopadu 2009 v 12:33 | Reagovat

nice clanek

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama