Daihatsu YRV

16. prosince 2008 v 16:34 | Slávek Laskov |  Daihatsu
Umění postavit poměrně širokou modelovou nabídku v podstatě na dvou motorech ovládá Daihatsu jako nikdo jiný.Oba nejfrekventovanější agregáty jsou nabízeny i do novinky YRV, samotnou automobilkou charakterizované jako sportovní kombi. Přesto je zde něco navíc: silnější třináctistovku si kromě základního naladění můžete poručit i ve verzi Turbo. Kromě turbomychadla se do akce zapojuje i variabilní časování ventilů, u Daihatsu nazývané DVVT. YRV Turbo se pak kromě historicky nejvyššího výkonu může pochlubit i stejně rekordním kroutícím momentem 170 Nm. Nezvyklým řešením je panoramatické střešní okno, plynule navazující na přední sklo. Trochu exaltovaný materiál Daihatsu tvrdí, že kromě karoserie je aerodynamicky tvarovaný i interiér (jako by vítr foukal i dovnitř, či co). Uvnitř je dále zajímavá zvýšená pozice zadní řady sedadel: díky 75 mm navíc i děti dobře uvidí, zda šoférující otec dodržuje dopravní předpisy. Sportovní charakter verze YRV podtrhuje i sportovní interiér, v kterém najdete i sportovní značky s ohromnými nápisy RECARO. U verze Turbo trochu překvapuje přítomnost automatické (čtyřstupňové) převodovky, řidič si přesto může v případě chuti volit jednotlivé rychlosti pomocí tlačítek + a - na volantu. Koncové světlomety mikrovanu YRV svým designem nápadně připomínají Lexus IS 200. Hodnocení je velice zajímavé, nýbrž je takové:

+ si zaslouží možnost pohonu čtyř kol a čilé jízdní výkony u silnějšího motoru

- naopak nedostupnost a komplikovaný servis v ČR


Technické údaje
Daihatsu YRVCena (eur)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)5dveř. mikrovan
1.098943/58?
1.3129864/8712 270
1.3 Turbo129895/129?


Autor : Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 hans98 hans98 | Web | 16. prosince 2008 v 16:36 | Reagovat

no rekl bych že je to dobrá značka =)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama