Ferrari 456 GT/GTA

17. prosince 2008 v 16:45 | Slávek Laskov |  Ferrari
Model 456 je v součastnosti z nabízených modelů vývojově nejstarší. První 456 sjela z výrobní linky v roce 1992 a poslední modifikace byla provedena o 6 let později. Od té doby se za číslicemi objevu písmeno M. Jestliže se model 456 od ostatních bratříčků něčím výrazně liší, tak jsou to určitě vyklápěcí přední světlomety a počet sedadel. Když se tento vůz tváří jako čtyřmístný, zadní sedadla nejsou plnohodnotná jako u ostatních aut. Však taky nesedíte někde v mikrobusu, ale ve Ferrari. K pohonu slouží známý dvanáctiválec z modelu Maranello, kterému byl o málo snížen jak výkon motoru, tak i točivý moment. K tomu, abychom plně vychutnali sportovní vlastnosti tohoto méně nápadného dravce, nám pomáhá možnost regulace tuhosti podvozku. Přenos mohutného výkonu na zadní kola zprostředkovává buď šestirychlostní manuální převodovka (označení 456 GT), nebo čtyřrychlostní automat (GTA). Tím se tento typ stává jediným v nabídce značky, který je alternativně dodáván s automatickou převodovkou. Na silnici vidíte 456 - ku většinou zezadu, kde vás zaujme mimo jiné čtveřice po stranách vyvedených výfuků. Lehce civilní vzhled podtrhuje eleganci tohoto plnohodnotného supersportu. Pro dosažení většího prostoru kabiny byl motor umístěn vpředu a převodovka vzadu. Celková hmotnost vozu byla poměrně snížena zhotovením kapoty motoru z uhlíkových vláken. Vyráběl se v letech 1992 - 2002 a bylo prodáno cca 3287 kusů.

Technické údaje
Ferrari 456 GT/GTACena (eur)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)2dveř. kupé
5.55474625/442205 500

Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama