Ferrari 550 Maranello

16. prosince 2008 v 20:58 | Slávek Laskov |  Ferrari
Za nástupce modelu Testarossa je považováno dnes skoro nejrychlejší sériově vyráběné Ferrari, které dostalo označení 550 Maranello. Vpředu uložený dvanáctiválec o objemu 5,5 l má dvě řady válců, svírající úhel 65 stupňů. Tento mistrovský kousek katapultuje italského plnokrevníka na stokilometrovou rychlost za úctyhodných 4,4 s, přičemž ručička rychloměru se zastaví až na číslici 320 km/h . Jak je u Ferrari zvykem, poháněna je zadní náprava. Vzhled Maranella působí supersportovním dojmem a jinak tomu není ani v interiéru. Zde dominuje dosti široký středový tunel s hliníkovou řadící pákou šestirychlostní převodovky, uložené před zadní nápravou. ABS a stejně tak protikluzový systém ASR je možno dle libosti vypnout, pro méně zkušené piloty to však výrobce nedoporučuje. Kombinovaná spotřeba je udávaná lehce na hranici 20l/ 100 km. Palivová nádrž na 114 litrů však dává tušit, že při plném využívání dynamiky vozu se může spotřeba vyšplhat výš. To ale jistě není problém, kterým by se zabýval majitel Ferrari. Pokud máte rádi jízdu bez střechy nad hlavou , jistě byste šáhli po verzi kabrio s názvem Barchetta Pininfarina, která se vyráběla v limitované sérii. Výroba kabria Barchetta Pininfarina však byla z důvodu zajištění maximální exkluzivity zastavena. Nadupaný dvanáctiválec potřebuje pořádný příděl vzduchu, kterého se mu dostává stylovým nasávacím otvorem na přední kapotě. Kulisa řazení ve tvaru dvojitého H je zhotovena z leštěného hliníku a má krátkou a přesnou dráhu. Interiér je proveden v nejjemnější Connolly kůži, k základní výbavě patří klimatizace, hifi zařízení. 550 Maranello se výráběl v letech 1996-2005.
Technické údaje
Ferrari 550 MaranelloCena (eur)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)2dveř. kupé
5.55474356/484195 000

Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama