Ford Focus

20. prosince 2008 v 20:25 | Slávek Laskov |  Ford

Ford se nikdy nebál zdravě riskovat, pokud jde o novátorský design. Vzpomeňme si na první Sierry v době, kdy tříprostorový sedan prostě musel být hranatý. Někdy to také nevyšlo, například s poslední modernizací Scorpia, ale uvedení Focusu s inovativním stylu New Edge bylo vykročení správným směrem. Důležité bylo, že dřívější spokojení majitelé Escortu se Focusu nezalekli a nepotvrdili svou konzervativnost. Naopak se našlo mnoho těch, kdo se do módních tvarů zamilovali a opustili jiné značky. Tak se stalo, že dnes, po devíti letech výroby, jezdí po silnicích celé Evropy už přes milion focusů některého ze čtyř karosářských provedení. Nejprodávanější verzí je bezesporu hatchback, který se dodává jako třídveřový, častěji jako praktičtější pětidveřový. Ti usedlejší nebo ti, kteří dávají přednost velikosti kufru před variabilitou, sáhnou asi po sedanu a mají-li opravdu maximální nároky v tomhle směru, je jim k dispozici prostorné kombi. Všechny Focusy disponují špičkovými jízdními vlastnostmi, za které by se nemusel stydět leckterý sportovní vůz. Na ,,vině" je jedna dlouhý rozvor a široký rozchod kol, hlavně však náročně stavěný podvozek a žíznivý benzínový dvoulitr. Nezávislé víceprvkové zavěšení kol zadní nápravy s označením Control Blade je vlastní Fordův vynález. Focus WRC patří do absolutní špičky světového seriálu automobilových soutěží. Sportovní zážitky však slibuje i nabroušená verze RS s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 220 koní. Ford Focus nastartoval trend umisťování zadních sdružených svítilen do horních rohů karoserie. Focus tedy hlavně disponuje svými originálními tvary zvenčí i zevnitř, v interiéru jde o vysokou praktičnost a pod kapotou živými motory.
Verze RS:
Evropa/Německo není jedniné místo kde se Focus vyrábí. Vyrábí se i v Americe a poznáte ho tak, že má na bocích chladiče blikače - to je US verze.
Verze ZX5:
Technické údaje
Ford FocusCena(Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)3dveř. hatchback5dveř. hatchback4dveř. sedan5dveř. kombi
1.4 16V138855/75399 900425 000-455 000
1.6 16V159674/100495 000745 000490 000510 000
1.8 16V179685/115-495 000510 000530 000
2.0 16V198896/130540 000555 000605 000625 000
1.8 TDDi175366/90-490 000540 000525 000
1.8 TDCi175385/115-645 000660 000680 000

Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama