Ford Maverick

21. prosince 2008 v 16:52 | Slávek Laskov |  Ford
Ford si to zkrátka pojistil. Zatímco explorer je, pokud jde o konstrukci vozidel s pohonem všech kol, typickýcm zástupcem americké školy, Maverick vyznává japonské a evropské názory. A teď už si může vybrat každý a přitom se nemusí vzdávat modrého oválu na kapotě. Zatímco starší provedení mavericku bylo totožnés Nissanem Terrano II, po současnou generaci si Ford vybral partnerav Mazdě a v jejím modelu Tribute. Ten se při pohledu zvnějšku hlavně v přední části od Mavericka dost liší, technicky jde ale o totožnou konstrukci a na vývoji spolupracovaly obě značky. Maverick je jednoznačně automobil kategorie SUV, tedy určený spíše do města a na zpevněné vozovky, i když kratším výletům mimo asfalt se nijak nebrání. Jeho konkurenty jsou spíše Nissan X-Trail a Mitsubishi Pajero Sport než plnohodnotné těžké off-roady. Ford ale dobře ví, že v Evropě jen nepatrné množství majitelů SUV vyrazí někdy do terénu. Více u podobných automobilů ocení pohodlí, dobrý výhled z výše položených sedaček, dostatečný úložný prostor a slušné vlastnosti při jízdě vysokou rychlostí po dálnici. To vše jim maverick dostatečně poskytne a ještě přidá optimální trakci i za zhoršených adverzních podmínek díky elektronicky řízenému pohonu všech kol. Ten se plynule změní až na stoprocentní pohon přední nápravy, pokud není 4x4 potřeba. O úspoře paliva díky tomuto systému není třeba dlouze hovořit. Přehledná přístrojová deskas řadicí pákou automatické převodovky pod volantem dává tušit, že maverick je alespoň napůl Američan. Pohledná karoserie hladkých linií bude dobře vypadat i v lepši čtvrti. Podvozek s elektronikou kontrolovaným pohonem všech kol je v sériové výbavě. Zkrátka Maverick je tichým a příjemným společníkem na všech cestách, lhostejno, zda v zimě, v horách, po dálnici či na polní cestě s přijemným pohodlím, kvalitou, prostorem a ovládáním. Zatím chybí naftové motory a vůbec se u nás neprodává.

Technické údaje

Ford MaverickCena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)5dveř. off-road
2.0 16V198991/124-
3.0 V6 24V2967145/197-

Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama