Ford Puma

20. prosince 2008 v 23:28 | Slávek Laskov |  Ford
Když se sportovní kupátko Puma poprvé objevilov roce 1997 na autosalonu v Ženevě, vzbudilo opravdový zájem. Ten byl i po zahájení prodeje tak velký, že zaskočil samotného výrobce. Zpočátku se proto na Pumu čekalo u dealerů několik měsíců. Celé auto je přitom postaveno na platformě Fiesty z r.2001. Tim víc překvapují suverénní jízdni vlastnosti dobře vyladěného podvozku, které dávají Pumě velmi dobré šance i proti zavedenější konkurenci. Fiestu připomíná po usednutí do sportovně tvarovaných sedadel jen mírně vzhledově modifikovaná přístrojová deska. Obložení z imitace hliníku a bíle podbarvené analogové přistroje ale dokážou vytvořit odpovídající atmosféru. Poněkud stísněný vnitřní prostor a malý základní objem zavazadlového prostoru (240 l) ke sportovnímu kupátku neodmyslitelně patří. Tady je ale možné sklopit zadní sedadla a zaplnit až 710 l, pokud cestujeme jen ve dvou. A to se doporučuje. Na výběr jsou dva benzínové motory. Ten silnější z nich - sedmnáctistovka s proměnným časováním ventilů - s lehkou Pumou pořádně cvičí a umožňuje jí jako správné kočce kdykoliv vyrazit za kořistí. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy není na tak malé auto vůbec špatné Elektrické ovládání zrcátek je ve standartu, stejně jako airbag řidiče a ABS. Řidič si tedy v Pumě užije sportovní jízdy. Jen nepotěší stísněný vnitřek kabiny a méně komfortní projev sportovního podvozku.
Technické údaje

Ford PumaCena (Kč)
MotorObjem (cm3)Výkon (kW/k)2dveř. kupé
1.7167992/125647 200

Autor: Slávek Laskov
Foto by: shelbygt.blog.cz
automotoslavek.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama