Lamborghini Gallardo

17. prosince 2008 v 21:24 | Slávek Laskov |  Lamborghini
Model Gallardo představený roku 2003 má být nejkrášnějším automobilem na světě. Je to výrok mezinárodní poroty složené z designerů, historiků umělecké tvorby i automobilismu a zástupců odborného tisku . Prezident firmy Lamborghini to komentoval: ,,Toto ocenění nemá velký význam jen pro Gallardo, ale právě tak pro všechny zaměstnance Lamborghini." Ano, takto emotivně začíná příběh jednoho z nejkrásnějších, ale také skoro nejrychlejšího modelu Gallardo který se sériově vyrábí od roku 2003. Toto dvoumístné kupé s nabroušeným desetiválcem 5.0l veprostřed, nás svým vzhledem upozorňuje na to, že rychlost není jediné, čím dokáže překvapit. Paralelně se vyráběl s modelem Murciélago a proto jsou na něm většinou vidět i křivky z tohoto výrazně silnějšího ,,býka". Většina lidí si ho s ním pletou právě kvůli těm podobným tvarům ale pokud ze výrazněji zahledíte spatříte první rozdíl. Na faceliftu jsou totožné tvary kromě xenonových světel, která jsou skoro roztažená po obvodu malé kapoty zavazadelníku. Výdechy po stranách jsou také jiné. Tentokrát je nemůžete zvětšovat nebo zavírat jako u Murciélaga neboť zde neslouží jako prvek aerodynamiky, nýbrž jako styling. V porovnání s ostatními je podstatně vyšší a nápadnější. Vzadu najdeme mřížku chladiče stejně tak jako nově tvarovaná světla. Motor vzadu je chráněn sklem takže náhlého kolemjdoucího jistě zaujme. Pětilitrový motor který uvnitř skrývá magických 520 koní sprintuje z nuly na stovku za pouhých 4,2 sekund, zatímco na 200 km/h za 14,5 sekund. Při maximální rychlosti vás tachometr nasměruje na 309 km/h což s takovýmto motorem je snad jasné. Tento jeden a půl tunový supersport vlastní šestistupňovou mechanickou převodovku a samozřejmě tradiční pohon všech čtyř kol. Jediným překvapením je, že dveře se nevyklápí směrem nahoru. K tomuto autu můžu leda říci, že kdo ho koupí, neprohloupne, jenže počítejte s velkými náklady za palivo a také s těžkým servisem u nás.
Technické údaje
Lamborghini Gallardo
MotorVidlicový desetiválec V10 s rozvodem DOHC
Objem v (cm3)4961
Vrtání82,5 mm
Zdvih92,8 mm
Výkon368 kW/ 500 k
Točivý moment510 Nm při 4500 ot/min.
PruženíVpředu i vzadu dvojité příčné závěsy a vinuté pružiny
PřevodovkaŠestistupňová sekvenční převodovka
Rozvor náprav2560 mm
Hmotnost1430 kg
Maximální rychlost309 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h4,2 s
Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 sportovní vozy sportovní vozy | Web | 5. dubna 2011 v 22:54 | Reagovat

supr kára

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama