Lamborghini Murciélago

16. prosince 2008 v 17:40 | Slávek Laskov |  Lamborghini
O dva roky déle, než se původně plánovalo, trval vývoj nástupce supersportu Diabla, který si tentokrát zvolil méně pekelný název - Murciélago (jméno jednoho bíčího zápasníka - býka) . Zlí jazykové tvrdili, že se hlavnímu designerovi Lucovi Donckerwolkemu nepodařilo udělat nic jiného než faceliftované diablo. To ale nebylo vůbec špatné, takže výsledek stojí za to. Několik zásad ctí Lamborghini už od dob svého vzniku: například motor ukládá před zadní nápravu, a do svých vozů nemontuje už takřka 20 let nic menšího, než jsou vidlicové dvanáctiválce. I tentokrát tomu není jinak. Vypilovaný motor 6.2 l se toho hodně přiučil na závodních tratích a je daleko spontánnější, než jeho předchůdce. Aby byl výkon optimálně dávkován, vymysleli tentokrát u Lamborghini vůbec poprvé vlastní šestistupňovou převodovku. Také murciélago pokračuje v tradici stálého pohonu všech kol. Za tímto účelem je auto vybaveno viskózní spojkou s uzávěrkou diferenciálu. Pokud to řidič do zatáčky přece jen trochu přežene a kola sama vytuší, že to tentokrát nezvládnou, okamžitě zasáhne elektronika a výkon motoru podle potřeby omezí. Originální je automatické zavírání nebo zvětšování nasávacích otvorů v zadních blatnících , které přivádějí čerstvý vzduch k rozpálenému motoru. Celý proces řídí opět elektronika, která se orientuje podle aktuální provozní teploty agregátu. Štafetu nejrychlejších sériově vyráběných aut vede po představení murciélaga i nadále Lamborghini. Dále v Murciélagu si řidič užívá svět sám pro sebe: lépe odhlučená kabina, výkonná klimatizace, pestrá přístrojová deska či počítač hlásící třeba i maximální dosaženou rychlost a čísla zrychlení. Zajímavostí dále je, že při jednom testu, na téma ,, Kolik ujede Murciélago kilometrů během hodiny?" došlo k šokující odpovědi. Za hodinu ujede neuvěřitelných 330 kilometrů. Tento vůz se může pyšnit maximální rychlostí 330 km/h. Disponuje centrálně umístěným motorem V12 s hnací koncepcí typickou pro vozy značky Lambo. Převodovka je umístěna pod motorem. Jako snad každé novodobé Lambo, se dveře otevírají vzhůru. Vyrábí se od roku 2001. Dalo by se říci že je to rovnocenný partner sportovním motocyklům. Varování: než si auto koupíte, berte vpotaz že Murciélago může mít neblahý vliv na váš krevní tlak :-) .

Technické údaje
Lamborghini Murciélago
Motorvidlicový dvanáctiválec s úhlem rozevření 60 stupňů
Zdvihový objem válců v cm36192
Vrtání a zdvih87 x 86,8 mm
Systém ventilůDOHC, 48 ventilů s proměnlivým elektronicky řízeným časováním
Nejvyšší výkon (k/ot./min.)580/7500
Nejvyšší rychlost330 a vyšší ( v závislosti na aerodynamické konfiguraci)
Zrychlení z 0 na 100 km/h3,85 s
Nejvyšší točivý moment650 Nm při 5400 ot./min
Kontrola výfukových zplodinKatalyzátory se senzory lambda
Chladící systémdva kapalinové chladiče + chladič oleje, geometricky variabilní systém vpouštění vzduchu (Lamborghini VACS)
Management motoruLamborghini L.I.E., více bodové vstřikování paliva, drive-by-wire stystém, kontrola trakce, systém OBD
Typ transmisestálý pohon všech kol, mezinápravová spojka, uzávěry diferenciálu vpředu a vzadu
Převodovkašestistupňová + zpátečka, ručně řazená
Spojkajednokotoučová (Průměr) 272 mm s odlehčeným vypínáním
BrzdyABS a DRP, hydraulické kotoučové, brzdové čelisti z lehkých slitin se čtyřmi plunžry
Větrané kotouč. brzdy (vpředu i vzadu)Průměr : 355 x 32 mm - průměr 335 x 32
Rámprostorový trubkový rám z ušlechtilé legované oceli s konstrukčními prvky z kompozitů s uhlíkovými vlákny
Karoseries prvky z ocelových plechů a kompozitů s uhlíkovými vlákny
Zavěšení kolnezávislé na dvojitých trojuhelníkových ramenech vpředu a vzadu, zkrutné stabilizátory, vinuté pružiny a teleskopické tlumiče s elektronicky nastavitelnou tuhostí.
Rozvor náprav v cm267
Délka v cm458
Šířka v cm205
Výška v cm114
Hmotnost v kg1650
Roložení hmotnostivpředu 42%, vzadu 58%


Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 sportovní vozy sportovní vozy | Web | 5. dubna 2011 v 22:53 | Reagovat

Ahoj, hledám lidi, kteří rádi píší o sportovních a luxusních autech a rádi by místo do svého blogu psali na opravdový web. Pokud máte zájem, ozvěte se na info@inzercesportaku.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama