Dodge Challenger SRT8

29. května 2009 v 18:15 | Slávek Laskov |  Dodge
Dodge Challenger SRT8
SRT - Street Racing Technology
Motor: 6.1l (6086 ccm) V8 Hemi, 5.7l R/T Classic
Výkon: 317 kW (431 k), 227 kW (372 k)
Zrychlení z 0-100 Km/h: 5s.
Zrychlení z 0-160 Km/h: Méně než 17s.
VMax:283 km/h
Převodovka: 5stupňová automatická, 6stupňová manuální (
Točivý moment: 554 Nm.
Kola: Challenger R/T Classic: 20´´ palcová kola
Challenger V8 Hemi: 18´´ palcová kola

Dodge Challenger SRT8 V8 HEMI
První nákres tohoto vozu se objevil v roce 2004. Na první pohled konstruktéři, nebo spíš designér se inspiroval jeho předchůdcem ze 70. let, hlavně díky faceliftu (čtvery světlomety - xenony, mřížka chladiče s označením Challenger po levé straně) a tendenci výkonu. S jeho nejznámějším ale zároveň i nejsilnějším motorem 6.1l V8 - 317 kW (431 k) -
se k němu často obrací milovníci rychlých kol. Zrovna tento motor je přiřazen k modelům SRT (Street Racing Technology) U tohoto vozu ostatně nenajdete jen vysoký výkon, ale kupodivu i komfort který se bude už velmi často projevovat u budoucích sportovních kupé. O vaše pohodlí se postarají dělená přední sedadla z kůže a čtyřramenný volant s řadou funkcí.Najdeme zde i řadu nejnovějších technologií jako například dotyková GPS navigace nebo
systém UConnect na hands-free telefonování přes Bluetooth. Zajímavá je i zadní část karoserie. Světlomety jsou protáhlé po celé zádi, tudíž se v provozu neztratí. Sportovně působí i černě tónovaná skla. Auto jako takové působí retro-stylem a v tom je zajímavé. Patří do nezapomenutelné řady vozů třídy Muscle Cars.


Dodge Challenger R/T Classic HEMI
Challenger R/T Classic se liší od klasického V8 Hemi tím, že je odvozen podle jeho předchůdce ze 70. let. Nejde však o faceliftovou podobu, nýbrž o znacích Dodge a pruzích na boku které tehdy měl. Dalším rozdílem je motor R/T s objemem 5.7l (227 kW) při 6400 otáčkách což myslím nijak z předchozím Challengerem nesouvisí, jelikož byly používány motory alespoň do podobnosti 5.6l. Zrychlení z 0- 100 km/h je za pouhých 6s. Dále pak budete moci volit mezi šesti laků karoserie kde nechybí tradiční oranžová, včetně černých pruhů z uhlíkových vláken (karbonu) podél kapoty. Výbava je stejná jako u SRT8, jenže přibyly 20´´palcová hliníková kola.


Definice vozu: ,,Stačí sešlápnout plyn, a už za vámi není vidět" (Viz. foto)

Autor: Slávek Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama