Červen 2009

VW Scirocco

9. června 2009 v 19:48 | Slávek Laskov |  Autosalon Brno 2009
V neustálém obležení ve stánku Volkswagen byl v překrásné limetkové barvě (barva Vipern) 3dveřový hatchback Volkswagen Scirocco - oživlá legenda. Svým tvarem a faceliftem se nijak nepodobá svému předchůdci, nicméně dělá stále skvělý dojem, stejně jako v době starého Scirocca. Facelift byl zkonstruován tak, aby byl kladen důraz jak na sportovní, tak i na elegantní příď. Masku krášlí bixenonové světlomety se statickým osvětlěním zatáček které zajišťují dobrou viditelnost i v nedostupných místech. Je vidět že automobilka vsadila na bezkonkurenční ,,dravou" masku, z úzkou lamelou chladiče která působí v dnešní době poněkud Retro-stylem.
Nejzajímavější je na novince asi tvar a zvětšené zadní blatníky po kterých při pohledu zezadu není stopy. Záď krášlí dvojitá koncovka výfuku (pouze ve spojení s motorem o výkonu 147 kW) a malý decentní spoiler pro aerodynamické proudění. Zajímavým designem jsou provedena vnější zpětná zrcátka která jsou elektricky nastavitelná a sklopná, a navíc se dají ovládat zevnitř. Další atraktivitou je elektrické panoramatické výklopné střešní okno (navazuje na čelní okno). Nahlédneme-li do interiéru, první co nás uchvátí bude určitě skvěle sestavěná palubní deska z nalakovaného plastu a chromovými prvky. Volant, potažený kůží, má spoustu funkcí jako např. blikače, handsfree, hlasitost rádia atd. a je nastavitelný. Přístrojová deska skrývá monitor s GPS systémem (pouze za příplatek) s integrovanými 30GB pevného disku nebo barevné dotykové obrazovky. Na DVD přehrávači si lze pustit filmy a zvukové stopy. Nechybí ani ,,Park assist" - parkovací asistent. Interiér vypadá velice elegantně, pokud si připlatíte k sportovně tvarovaným zadním sedadlům s integrovanými rámovými opěrkami hlavy kůži VIENNA v hnědé barvě. Dává cestujícím požitek z jízdy a zároveň komfort. Na přání lze dodat i klimatizace CLIMATRONIC který má oddělenou regulaci teploty pro místa řidiče a spolujezdce. Dále pak zde máme stylové hliníkové pedály včetně plochy pro odložení nohy. Adaprivní regulace podvozku DCC (za příplatek) přizbůsobí prostřednictvím speciálního algoritmu tuhost tlumičů konkrétní vozovce a jízdní situaci. Co se týče bezpečnosti, Scirocco odpovídá nejvyšším bezpečnostním standartům a je důkazem toho, že sportovní duch a dokonalá bezp. výbava jdou ruku v ruce. Jedná se tedy celkově o: Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, 2 tříbodové bezp. pásy vpředu + 2 tříbodové vzadu, 2 opěrky hlavy vpředu a vzadu, automatické spuštění brzdových světel při plném nouzovém zabrždění, systém ISOFIX - příprava pro připevnění dvou dětských sedaček na sedadlech vzadu a mnoho dalších... Auto chrání před lupiči alarm PLUS (opět za příplatek) se senzory kontroly interiéru. Nahlédneme-li pod kapotu, respektive do nabídky motorů, najdeme zde benzínové motory TSI, které díky kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování spojují cysoký výkon s nízkími hodnotami spotřeby srovnatelnými s malým vozem. Pro Scirocco jsou připraveny tedy motory TSI s výkony 90 kW (122 k), 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k). V nabídce je i naftový motor TDI 103 kW (140 k). Tento motor se systémem vstřikování Common Rail vyniká kultivovaným chodem a nízkými emisemi CO2. K těmto motorům jsou k dispozici buď šestistupňová nebo i sedmistupňová automatická převodovka DSG (s dvojitou spojkou s možností manuálního řazení). Ano - všechny tyto motory jsou znakem síly a hospodárnosti.
Autor: S. Laskov
Foto: S. Laskov
Informace. Dealer VW ČR

Volkswagen Golf Mk.VI

8. června 2009 v 15:46 | Slávek Laskov |  Autosalon Brno 2009
Hned při vstupu do výstavní haly vás mohla přivítat společně s českou automobilkou Škoda i značka VW se spousta novinkami, kterou jsem se rozhodl začít.

Příjemným překvapením byla pro návštěvniky určitě novinka VW Golf 6.řady. Automobilka VW dokazuje, že díky stálým změnám faceliftu a technologie si zaslouží zastoupení na prvních stupních v segmentu osobních automobilů. Šestá generace Golfa se liší od páté faceliftem, řadou nové technologie a výbavy. Maska už není protáhlá až na spod nárazníku (a´la audi), světlomety dostaly jiný tvar a jsou vybaveny kvalitními halogenovými žárovkami s integrovanou směrovkou pro denní svícení plynule přecházející v lamely masky chladiče. Lamely masky chladiče s chromovanými lištami tvoří výrazný rozlišovací prvek. Jsou lakovány černým lakem, zosobňují sportovní eleganci a završují stylový výraz. Další novinkou jsou vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly přitahující pohledy téměř automaticky. Nový tvar dostala i záď která zaujme elegantními liniemi a zajimavě zastavěním zadních světel. Konstruktérská vize o nejtišší Golf všech dob se poněkud vydařila, dává tomu najevo i dvojitá koncovka výfuku (jen pro motory s výkonem 90 kW TSI,118 kW TSI, 81 kW TDI a 103 kW TDI) která nejen tlumí zvuk motoru ale i naznačuje co se ukrývá pod kapotou. Golf se může pyšnit velkou nabídkou kol, pro optimální trakci a vyrovnaný jízdní pocit. Najdeme zde kola jak z robůstní oceli, tak i z elegantní lehké slitiny. I tak můžete dát najevo dravost vašeho nového miláčka. Na aerodynamiku se zaměří malý střešní spoiler ale i tvarovaná maska faceliftu.
V interiéru bylo dohlíženo hlavně na nejjemnější kůži, kvalitní plasty a chromované prvky. Sedadla jsou potažena látkou ROXY v černé barvě která je dostupná pouze ve výbavě Tendline.
Výbava Trendline je spíše praktická a decentní, tudíž zde najdeme spousta odkládacích prostor. Pro třídveřovou karoserii se dodává systém ,,Easy Entry", který usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Nalezneme zde většinou šestistupňovou manuální převodovku.
Další stupeň výbavy je Comfortline. Najdeme zde kůží potažený volant, hlavici řadící páky a madlo ruční brzdy (vše čeho se dá nejčastěji dotýkat). Najdeme zde rádio RCD 210 (CD,MP3) Dále tu máme opět řadu odkládacích prostor včetně držáků na nápoje. Dále zde máme výškově nastavitelná přední sedadla, které nezapomněly na bederní opěrky pro spolehlivou oporu zad.
Poslední a nejvyšší výbavou je Highline. Nejvíce snad zaujmou ergonomická, sportovně laděná sedadla, uprostřed čalouněná alcantrou , která jsou mimo jiné el. vyhřívaná a opět nastavitelná co se týče výšky. O pohodlí se stará loketní opěrka pro řidiče nebo spolujezdce která ukrývá i odkládací schránku včetně klasických držáků na nápoje, jednodušše je ještě řada odkládacích vozů po celém prostoru v autě.
(Na obrázku nejsilnější verze 2.0 TSI.)
A dostáváme se k technickým údajům. Za příplatek si můžete nechat namontovat naftový motor TDI se vstřikováním Common Rail který má velmi vysokou účinnost. Kombinace přímého vstřikování je efektivita benzínových motorů s technologií TSI. Podle typu motoru se využívá dvojité přeplňování Twincharger nebo TSI Turbocharger. Převod zaručují šestistupňové manuální převodovky s přesným řazením přenáší hnací sílu z motou na přední nápravu. Milníkem ve vývoji moderních převodovek je převodovka s dvojitou spojkou DSG (6tupňové a 7stupňové automatické převodovky s možností manuálního řazení). Tato automatická převodovka během několika setin sekundy téměř nezaznamenatelně přeřadí na předvolený převodový stupeň, aniž by přerušil přenos hnací síly. Bleskurychle zaznamenáme odezvu zvýšením výkonu, které má dokonce i za úsporu paliva. na VW sází na pohon 4Motion, což je stálý pohon obou náprav který nabízí dobrou směrovou stabilitu. Má lepší trakci a vyšší aktivní bezpečnost na špatných cestách. Dále se pak nabízí Adaptivní regulace podvozku DCC (za příplatek) který nastaví v milisekundách každý tlumič na poměry odpovídající jízdní situaci a vozovce. Stiskem spínače zvolíte, jaké naladění podvozku požadujete. Vybírá se mezi Sport, Normal, nebo Comfort. Co se týče motorů, můžete vybírat ze 20, od 1.4 litrového čtyřválce, až po 2.0 TSI.
V bezpečnosti si Golf přímo libuje. Jejím součástí je také alarm PLUS který mj. ukrývá senzor pro kontrolu ibteriéru umístěný v modulu pro vnitřní osvětlení vozu. Dále v nabídce nalezneme ESP který v kritických situacích zabrání smyku tím, že zasáhne do elektroniky brzd a motoru. V testech EuroNCAP byl úspešný. Není divu, když je vybaven více než 8 airbagy na místech řidiče apolujezdce. Jedná se o přední kolenní, boční a hlavové airbagy. Při vyhodnocení údajů nárazových čidel, kdy řídící jednotka vydá pokyn plynovému generátoru který za 30-40 milisekund airbagy naplní. Díky tomu je výrazně sníženo riziko zejména v oblasti krční páteře. Mezi další součást nabídky patří např. vyspělý parkovací systém, kontrolka bezp. pásů, mlhovky se statickým přisvícením do zatáček, kvalitní palubní počítač a řadu elektricky ovládaných prvků včetně GPS, LCD obrazovek a rádií. Co se týče barvy, tak v nabídce jsou k mání více než 10 odstínů barev, včetně čalounění.
Zkrátka, Golf opět nezklamal, ba naopak nás povzbudil ke koupi.
(Na obrázku nabroušená verze Golf GTI


Autor: S. Laskov
Info: Dealer Volkswagen ČR

Rubrika Autosalon Brno 2009

7. června 2009 v 14:19 | Slávek Laskov |  Novinky na blogu
V rámci Autosalonu Brno 2009 jsem sliboval na tomto blogu reportáže, respektive auta vystavovaná na Veletrzích Brno kde probíhal Autosalon. Auta z AS BRNA najdete v nové rubrice Autosalon Brno 2009

Autor: S. Laskov