Volkswagen Golf Mk.VI

8. června 2009 v 15:46 | Slávek Laskov |  Autosalon Brno 2009
Hned při vstupu do výstavní haly vás mohla přivítat společně s českou automobilkou Škoda i značka VW se spousta novinkami, kterou jsem se rozhodl začít.

Příjemným překvapením byla pro návštěvniky určitě novinka VW Golf 6.řady. Automobilka VW dokazuje, že díky stálým změnám faceliftu a technologie si zaslouží zastoupení na prvních stupních v segmentu osobních automobilů. Šestá generace Golfa se liší od páté faceliftem, řadou nové technologie a výbavy. Maska už není protáhlá až na spod nárazníku (a´la audi), světlomety dostaly jiný tvar a jsou vybaveny kvalitními halogenovými žárovkami s integrovanou směrovkou pro denní svícení plynule přecházející v lamely masky chladiče. Lamely masky chladiče s chromovanými lištami tvoří výrazný rozlišovací prvek. Jsou lakovány černým lakem, zosobňují sportovní eleganci a završují stylový výraz. Další novinkou jsou vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly přitahující pohledy téměř automaticky. Nový tvar dostala i záď která zaujme elegantními liniemi a zajimavě zastavěním zadních světel. Konstruktérská vize o nejtišší Golf všech dob se poněkud vydařila, dává tomu najevo i dvojitá koncovka výfuku (jen pro motory s výkonem 90 kW TSI,118 kW TSI, 81 kW TDI a 103 kW TDI) která nejen tlumí zvuk motoru ale i naznačuje co se ukrývá pod kapotou. Golf se může pyšnit velkou nabídkou kol, pro optimální trakci a vyrovnaný jízdní pocit. Najdeme zde kola jak z robůstní oceli, tak i z elegantní lehké slitiny. I tak můžete dát najevo dravost vašeho nového miláčka. Na aerodynamiku se zaměří malý střešní spoiler ale i tvarovaná maska faceliftu.
V interiéru bylo dohlíženo hlavně na nejjemnější kůži, kvalitní plasty a chromované prvky. Sedadla jsou potažena látkou ROXY v černé barvě která je dostupná pouze ve výbavě Tendline.
Výbava Trendline je spíše praktická a decentní, tudíž zde najdeme spousta odkládacích prostor. Pro třídveřovou karoserii se dodává systém ,,Easy Entry", který usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Nalezneme zde většinou šestistupňovou manuální převodovku.
Další stupeň výbavy je Comfortline. Najdeme zde kůží potažený volant, hlavici řadící páky a madlo ruční brzdy (vše čeho se dá nejčastěji dotýkat). Najdeme zde rádio RCD 210 (CD,MP3) Dále tu máme opět řadu odkládacích prostor včetně držáků na nápoje. Dále zde máme výškově nastavitelná přední sedadla, které nezapomněly na bederní opěrky pro spolehlivou oporu zad.
Poslední a nejvyšší výbavou je Highline. Nejvíce snad zaujmou ergonomická, sportovně laděná sedadla, uprostřed čalouněná alcantrou , která jsou mimo jiné el. vyhřívaná a opět nastavitelná co se týče výšky. O pohodlí se stará loketní opěrka pro řidiče nebo spolujezdce která ukrývá i odkládací schránku včetně klasických držáků na nápoje, jednodušše je ještě řada odkládacích vozů po celém prostoru v autě.
(Na obrázku nejsilnější verze 2.0 TSI.)
A dostáváme se k technickým údajům. Za příplatek si můžete nechat namontovat naftový motor TDI se vstřikováním Common Rail který má velmi vysokou účinnost. Kombinace přímého vstřikování je efektivita benzínových motorů s technologií TSI. Podle typu motoru se využívá dvojité přeplňování Twincharger nebo TSI Turbocharger. Převod zaručují šestistupňové manuální převodovky s přesným řazením přenáší hnací sílu z motou na přední nápravu. Milníkem ve vývoji moderních převodovek je převodovka s dvojitou spojkou DSG (6tupňové a 7stupňové automatické převodovky s možností manuálního řazení). Tato automatická převodovka během několika setin sekundy téměř nezaznamenatelně přeřadí na předvolený převodový stupeň, aniž by přerušil přenos hnací síly. Bleskurychle zaznamenáme odezvu zvýšením výkonu, které má dokonce i za úsporu paliva. na VW sází na pohon 4Motion, což je stálý pohon obou náprav který nabízí dobrou směrovou stabilitu. Má lepší trakci a vyšší aktivní bezpečnost na špatných cestách. Dále se pak nabízí Adaptivní regulace podvozku DCC (za příplatek) který nastaví v milisekundách každý tlumič na poměry odpovídající jízdní situaci a vozovce. Stiskem spínače zvolíte, jaké naladění podvozku požadujete. Vybírá se mezi Sport, Normal, nebo Comfort. Co se týče motorů, můžete vybírat ze 20, od 1.4 litrového čtyřválce, až po 2.0 TSI.
V bezpečnosti si Golf přímo libuje. Jejím součástí je také alarm PLUS který mj. ukrývá senzor pro kontrolu ibteriéru umístěný v modulu pro vnitřní osvětlení vozu. Dále v nabídce nalezneme ESP který v kritických situacích zabrání smyku tím, že zasáhne do elektroniky brzd a motoru. V testech EuroNCAP byl úspešný. Není divu, když je vybaven více než 8 airbagy na místech řidiče apolujezdce. Jedná se o přední kolenní, boční a hlavové airbagy. Při vyhodnocení údajů nárazových čidel, kdy řídící jednotka vydá pokyn plynovému generátoru který za 30-40 milisekund airbagy naplní. Díky tomu je výrazně sníženo riziko zejména v oblasti krční páteře. Mezi další součást nabídky patří např. vyspělý parkovací systém, kontrolka bezp. pásů, mlhovky se statickým přisvícením do zatáček, kvalitní palubní počítač a řadu elektricky ovládaných prvků včetně GPS, LCD obrazovek a rádií. Co se týče barvy, tak v nabídce jsou k mání více než 10 odstínů barev, včetně čalounění.
Zkrátka, Golf opět nezklamal, ba naopak nás povzbudil ke koupi.
(Na obrázku nabroušená verze Golf GTI


Autor: S. Laskov
Info: Dealer Volkswagen ČR
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama