Říjen 2009

Kia Carens

29. října 2009 v 23:18 | Sláva Laskov |  Kia

Kia, svým omlazeným modelem Carens dokazuje, že i rodinný automobil musí mít nějaké preference k eleganci. Oproti staršímu Carens, nabízí novinka samozřejmě spoustu nových technologií. Karoserie je ovšem to první, co nás přitáhne. Zatímco předchůdce zmodernizovaného Carensu lákal svou příliš mohutnou karoserií, která působila spíše jako kombi, nový Carens jen podtrhl vzhled MPV. Facelift proběhl velikou změnou, tudíž už nevypadá jako sourozenec starého Hyundaie Accent z nižšího segmentu. Zepředu působí Carens zlehka jako terénní vůz, ale jeho vyladěný podvozek, včetně pohonu všech čtyř kol se k tomu značně přibližuje. Na přídi se tyčí velké halogenové světlomety, zatímco vzadu vertikálně uspořádaná přehledná koncová světla.
S 4,56 m délky, 1,82 m šířky a 1,65 m výšky značně překonává svou konkurenci ve své třídě, a to možná i díky užitnému prostoru který nabízí. Do Carensu se vměstná až 5 pasažérů, a stále v zavazadlovém prostoru zbývá spoustu místa. Po sklopení zadních sedadel se objem zavazadelníku zvedá na 2106 l. Interiér se nese v béžovém stylu, doplňují ho lacině působící plasty. Sedadla s bederními opěrkami, která jsou mimo jiné i výškově nastavitelná, nabízí skutečně komfortní a zdravé posezení. Cestující na zadních sedadlech mají i dostatečně velké misto pro kolena. Zkrátka, rodinný automobil jak má být. Z toho se počítá, že automobil nebude mít ,,sportovní" jízdní vlastnosti. V nabídce jsou 3 turbodieselové motory se vstřikováním Common-Rail o objemu 2.0l (106k) a dvakrát 2.0l CRDi (ve výbavách LX a EX - vše se odráží v ceně), o výkonu 103k. O převod se stará šestistupňová manuální převodovka. Spotřeba paliva se pohybuje kolem 7l/100 km. To vše má na vědomí točivý moment (2500 ot./min). Výbava je velice bohatá. V nabídce je samozřejmě ABS, EBD, Servo. Až 8 airbagů vám dodají pocit bezpečné jízdy. Zajímavá je i klimatizace s čidlem kvality vzduchu. O cestující se Kia také zaměřila, a po celém okolí pasažérů jsou odkladné plochy. Automobil nepostrádá centrální zamykání, alarm, imobilizér a spoustu dalších prvků, které musí současné auto mít.
Kia udává na tento vůz tříletou záruku. Uvádí se, že nový Carens patří k nejlepším pětimístným MPV. Pokud tedy máte početnou rodinu, nebo se pohybujete v podnikání, vřele tento vůz doporučuji. Sice nevyniká v ,,ostřejších" partiích jízdy, ale je nastaven na klasické pohodlné cesty.

Autor: Sláva Laskov
Foto: Sláva Laskov

Honda Insight

27. října 2009 v 14:13 | Sláva Laskov |  Honda
Unikátním dvoumístným kupé s názvem Insight naznačila Honda směr, kterým se hodlá ubírat v oblasti šetrného přístupu k životnímu prostředí. Základem pohonného ústrojí je třívácový zážehový motor o objemu 1,0 l, který je vybaven systémem proměnného časování ventilů VTEC-E a technologií spalování velmi chudé směsi. Se svou hmotností 56kg je nejmenší a nejlehčí pohonnou jednotkou ve své kategorii na světě. Jeho slušný výkon 50 kW (68 kg) je zvýšen o dalších 6 kW (8k) pomocí přídavného elektromotoru, který čerpá potřebnou energii z akumulátorů uložených pod podlahou v zavazadlovém prostoru. Elektromotor sloužil zároveň i jako startér a při brždění dobíjí v podobě generátoru vybité akumulátory. Tento hybridní systém označení jako IMA (Integrated Motor Assist) má pro značku velký význam a očekává se jeho budoucí využití ve známých produkčních modelech. Spotřeba vozu se drží kolem průměrných 3,5 litrů na 100 km, což má také z nemalé části na svědomí přísně aerodynamická karoserie u které se hojně používali hliník a plasty. Pneumatiky mají velký odpor snížený o 40%. Zajímavým detailem jsou zpola zakrytá zadní kola - řešení, které u nás kdysi používaly proudnicové tatry, zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Při vývoji modelu Insight zaregistrovala Honda přes 300 různých patentů. Jakmile zastaví a vůz indikuje zařazený neutrál, vypne se automaticky motor. Při zařazení, prvního rychlostního stupně se potom opět spustí. Maximální rychlost je 180 km/h. Hodnotil bych tento automobil plusem za progresivní technologii ale mínus za menší dojezd.


!Tento článek je již delší dobu mezi rozepsanými články, tak je možné, že se některé informace netýkají už naší doby!



Autor: Sláva Laskov
Foto: Internet

Stánek Lamborghini

27. října 2009 v 13:32 | Sláva Laskov |  Autosalon Brno 2009

Velmi potěšující byl stánek Lamborghini. Tyto skvosty jste ale bohužel mohli obdivovat jen zdálky, jelikož k nim byl omezený přístup. Jednalo se o 3 modely Lamborghini: Murcielago LP670-4 SuperVeloce ,Gallardo (LP560-4) Coupé a Spyder (LP560-4). Načněme tedy krátkou recenzi ke každému autu:

Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce

Lamborghini Murcielago je stále středem pozornosti, co se týče fanoušků a majitelů této značky. A proto se automobilka rozhodla, že potěší sportovně lazené řidiče nejsilnější verzí Murcielaga. Výkon vozu byl zvýšen a hmotnost snížena, což je ten největší klad vozu co jen může být. Různými úpravami motoru sériového Murcielaga (6,5l V12), dostal SuperVolce dalších 30 koní navíc. Takže nynější hodnota koňských činí na 670 koní. A nemůže chybět ani variabilní časování ventilů. Ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na 342 km/h, přičemž zrychlení z 0-100 km/h je za pouhé 3 sekundy. Je pravda, že z velké části za to může řada aerodynamických prvků ale samozřejmě i snížená hmotnost.. Mezi dvěma pakety se nachází i Aeropack Wing který nabídne větší spoilery, tudíž i stabilitu. Nezaručuje ale vyšší rychlost než napsaných 342 km/h. Ba naopak. Rychlost se o těch pár kilometrů snížila, ale zas tak velký rozdíl nenastal. Většina spoilerů a kitů je vyrobena z karbonu (zajímavostí jsou třeba i brzdy) a lehké slitiny, což dává vozu opět nižší hmotnost. Výfukové potrubí dostalo nový tvar i materiál, stejně jako blok válců v motoru včetně sání. Vůz bude vybaven 6-ti stupňovou manuální převodovkou která převádí sílu na všechna kola, ale však s omezenou svorností. Interiér přinese kupodivu velký komfort. Je vybaven z velké části z Alcantry a karbonovými prvky. Sportovní sedadla z dvoubodovými pásy jsou pečetěna značkou SV, tudíž jsou mateřské výroby. Až brutálně, působí černě zbarvená záď, která se pyšní mohutným spoilerem , nově modernizovanými koncovými světly a drsně tvarovaný kit nárazníku včetně karbonového výfuku uprostřed. Nechybí ani klasické lambo doors.

Lamborghini Gallardo LP560-4

Nyní se převádíme do podstatně ,,slabší dějové linie". Nástupce staršího Lamba, nahradí nové Gallardo LP560-4, která nabízí nový, ,,agresivnější" facelift. Mluvíme o nasávačích na předním nárazníku, ale i o celé zadní části vozu. Do nových světlometů se dostala, už celkem běžná věc, a to LED diody. Automobil je stejně jako SuperVeloce shodný v tom, že se ubralo na váze vůči s tarému Gallardu. Z velké části za to může i nový, vylepšený vidlicový desetiválec o objemu 5.2l se vstřikováním paliva FSI. U převodů se také vylepšovalo: 6stupňová manuální převodovka vás nenechá ve štychu, stejně jako 560 koní ukrytých pod kapotou, což s porovnáním s bývalou Superleggerou je o skvělých 30 koní navíc. Spojením lehké váhy a vylepšeného desetiválce vzniká maximální rychlost až 325 km/h, z výstřelem z 0 na 100 km/h za bleskurychlých 3.7 s. Podvozek, vyladěný pro sportovně založené řidiče je jako vždy s pohonem všech kol, a je bezkonkurentním, vůči ostatním supersportům z jeho třídy.
V interiéru se také ,,řádilo". Špičková rychlost na dlouhých tratích, vás doslova přitiskne do nových, pohodlných kožených sedadel (výškově nastavitelná, s bederními opěrkami). Nechybí posilovač řízení, ABS (kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu a vzadu), EBD, ASR a ESP. O bezpečnost se stará 6 airbagů.

Lamborghini Gallardo Spyder (LP560-4)
Kabrioletová verze Gallarda se představila opět v tom nejlepším světle.
V zásadě se nejedná skoro o žádný rozdíl mezi Roadsterem, co se týče jízdních vlastntostí. Motor ve tvaru V s objemem 5.2l není tedy ničím novým. Jediním rozdílem u jízdních vlastností Spydera je, že pokud pojedete maximální rychlostí se staženou střechou, aerodynamický tunel bude mít nebývalé účinky na vaší hlavu :) . Proto se doporučuje, jezdit se staženou střechou maximálně 180 km/h. Plátěná střecha se mimochodem rozevře do 20 sekund.

Sečteno, podtrženo - stánek Lamborghini s novinkami obstál na výbornou. Je zbytečností zdůrazňovat, že luxusní závoďáky zdobily krásné modelky (bohužel nejsou na snímcích).

Autor: Sláva Laskov
Foto (Autosalon+Spyder na
veřejnosti): Sláva Laskov

Anketa č.1

27. října 2009 v 9:30 | Sláva Laskov |  Ankety
Vážení návštěvníci,
hlasujte o tom, zda sem chcete Virtual Tuning, a vše kolem něj. Klikněte na nadpis (Anketa č.1) a hlasujte o tom :).

S pozdravem Autor webu

Problém na blog.cz

24. října 2009 v 23:10 | Sláva Laskov |  Úvod
Vážení návštěvníci,

na serveru blog.cz zřejmě nastal problém, jelikož nejdou do článků ukládat obrázky. Proto tedy se vám omlouváme, ale předpřipravené články o autech nemohou být zveřejneny pokud nejsou obrázky. Pokud se blog.cz opět rozjede, očekávejte reportáž o stánku Lamborghini na autosaloně Brno 2009. Sledujte stránku. Děkujeme a ještě jednou se omlouváme.

S pozdravem Sláva Laskov

Fiat Stilo

21. října 2009 v 22:14 | Tomáš Chlumský |  Fiat
Dnes jsem si pro vás připravil kratší článek o Fiatu Stilo a tady je. Fiat Stilo vjel do našich autosalonů roku (doplň), jako nástupce modelu Bravo, který ho dnes opět nahradil. Stilo má velice praktický ˝krabicoidní˝ tvar, který mu zaručuje vysokou využitelnost vnitřního prostoru při relativně malých rozměrech. Kufr o objemu 335 litrů se dá sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1035 litrů, sklopením zadních sedadel zároveň získáte rovnou podlahu. Kufr má též docela nízkou nákladovou hranu, takže se do něj objemnější věci např. kočárek velice snadno nakládají.
A nyní něco k vnitřku vozu. Vpředu najdeme příjemně tvarované a komfortní sedačky s dobrým bočním vedením, přístrojovou desku z měkčených plastů, které vypadají příjemně na pohled a jsou také příjemné na dotyk. Ergonomie palubní desky je vcelku dobrá, možná se to někomu bude zdát zmatené, ale mě přijde dobrá. Potěší srozumitelné budíky a palubní počítač, který má velice jednoduché ovládání, též potěší i šestistupňová manuální převodovka, která je výborně umístěna, tudíž na ní řidič dobře dosáhne,ale také do ní nekope kolenem. Možným mínusem je trochu méně přihrádek na drobnější věci, ovšem má to také plus vždy vše rychleji najdeme.
Cestující na zadních sedadlech mají královský prostor pro kolena a nad hlavou je též dost prostoru, což mohu se svou výškou 190 cm potvrdit. Na zadní sedadla se vejdou 3 průměrně urostlí cestující. Rodiny s dětmi potěší, že na zadních sedadlech je Isofix, který slouží k upevnění dražších dětských. Nyní něco k technice. Podvozek vyrovnává krásně nerovnosti, takže cesta na delší vzdálenosti nečiní žádné problémy. Nabídka motorů byla velice 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD 8V, 1.9 Multijet 16V a 2.4 20V. Všechny motory jsou čtyřválce a potěší na svůj objem příznivou spotřebou. Já osobně však doporučuji 1.2 16V tento motor sem osobně odzkoušel, má velice příznivou spotřebu 6,5 l na 100 km, ovšem není pro řidiče, kteří raději závodní jízdu. Točivý moment 114 Nm a výkon 59 kW není moc ale na klidnou jízdu i na delší vzdálenosti stačí. Má velice kultivovaný zvuk a celkově reaguje dobře. Nejvyšší točivý moment máte k dispozici kolem 4000 ot./min.
Celkový dojem z vozu mám velice dobrý. Úsporný motor 1.2 potěší příznivou spotřebou a dostatečným výkonem. Vůz je velice praktický díky relativně velkému kufru a hranatému kufru. Tento vůz vřele doporučuji.
Foto: Tomáš Chlumský a internet
Autor: Tomáš Chlumský
Zdroj: Technické průkazy

Seat Leon

18. října 2009 v 20:59 | Sláva Laskov |  Autosalon Brno 2009
Autosalon Brno 2009 - místo pro nadšence a fanatiky v automobilovém světě, které nemá obdoby. Ovšem tato akce už poměrně dávno skončila, a já jsem vám sliboval řadu informací o této akci. Bohužel to nebylo možné díky mé líné povaze. Po těch měsících se tedy nestydím vracet zpět na ,,místo činu" a rád vám podám podrobnou zprávu o Brně a jejích skvostech z mého pohledu. A začneme poměrně zajímavou novinkou značky Seat.

Nový Leon se představil ve svém, již přeplňěmém stanovišti novinek. Proti svému předchůdci se liší především sportovnějším designem. Facelift projel změnou, a to nejvíce v oblastech masky a náraznících. Pokud se zaměříme do detailů, dost se změnili i zrcátka. Širší okna řidiči dovolují kvalitnější výhled při couvání, stejně jako nová, výraznější koncová světla dovolují v provozu lepší přehlednost. Na vzhledu určitě dodala i nově tvarovaná 17´palcová kola. Nabídka je opět rozšířena o velkou škálu barev karoserie.
Pro řidiče, kteří mají radši dravou jízdu si Seat opět vzpomněl, a postavil Leon FR. Neukazuje se ovšem jen v tom ,,rychlejším" světle, tudíž dokáže zaujmout i designem, a elegancí uvnitř. U Leona FR jsou k dispozici 2 motory: Nejdříve benzín, o výkonu 211 koní se šestistupňovou manuální nebo DSG převodovkou. Dále je k dispozici TDI® CR o výkonu 170 koní se vstřikováním Commnon Rail a šestistupňovou manuální převodovkou. Oba motory však spojuje jedno: špičkově vyladěný sportovní podvozek stabilní ve všech zatáčkách, a nehledě na drsnosti povrchu. Dravost automobilu podrthuje malý spoiler na střeše, dvojitý chromovaný výfuk a nebo nově designované nárazníky. Někoho budou možná zajímat zpětná zrcátka. Od auta se liší tím, že jsou v jiné barvě než karoserie. Jednoduše, jsou stejně jako kola z lehké slitiny, a dodávají se ve dvou lakovaných provedení (černá a bílá). V interiéru se moc nezměnilo, vzhledem k neupravené verzi. FR nabízí ve výbavě sportovní sedadla v barvě karoserie vozu s logem FR. Lehce poupravená je i hlavice řadící páky.
Pokud patříte mezi ty náročnější zákazníky Seatu, a tyto dvě verze modelu Leon vám nestačí, a pokud máte zároveň povahu šetrnou k životnímu prostředí, tak pro vás bude nejvhodnější Leon ECOmotive. Leon ECO má v nabídce pouze jediný motor: 1.9 TDI o výkonu 105 koní. Mezi jeho vlastnosti tedy patří šetrnost k životnímu prostředí a kupodivu i živý výkon. Snížení emisí CO2 (119 g/km) a snížená spotřeba paliva (4,5l/100 km) je samozřejmostí. Seat inovoval i filtr pevných částic DPF. Kola s nízkým odporem se starají o zvýšenou aerodynamiku vozu a lehčí krok automobilu. Toť vše o verzích Leona. Pojďme se ještě na chvíli vrátit k původnímu Leonu, a to k jeho vnitří části.

První co nás zaujme otevřeme-li dveře od vozu jsou ručně vyšívaná sedadla, uprostřed v barvě karoserie. Zajišťují tedy pohodlí jak pro řidiče, tak i cestující. Dále pak zaujme multifunkční volan se dvěma řadami ovládacích prvků. Jedná se spíše o ovládání audiosystému, Bluetoothu a handsfree. Středový panel z části zaujímá pětipalcový dotykový displej, který je součástí nové navigace Seat. Lze jej ovládat pouhým dotykem na displeji nebo na volantu. Za pozornost stojí i klimatizace Climatronic která zajistí ideální teplotu uvnitř vozu adíky senzoru okamžite reaguje na intenzitu slunečního svitu. Řidič a spolujezdec si tedy mohou nastavit vlastni komfortní teplotu klimatizace. Kontrolu nad vozem máte díky převodovce DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Zvolíte-li si však automatickou převodovku DSG, je vylepšena systémem elektronického řazení a byl přidán indikátor optimálního řízení, který upozorní na nejvhodnější okamžik k přeřazení rychlosti. Za pochvalu stojí i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS propojená s ESP a zadní nápravou typu Multilink. Leon dále nabízí inovované přední a zadní parkovací senzory v náraznících. Pokud máte MP3 přehrávač, lze jej připojit k portu USB/AUX-in a ovládat jej pomocí multifunkčního volantu. O bezpečnost je také postaráno, a to konkrétně mají na starost také i nové zadní boční airbagy.



Omlouvám se za počet fotek, ale z důvodu velkého množství lidí na druhé straně vozu, se mi nepodařilo nafotit zadní část automobilu. Proto jsem si v ulicích vyhledal tento model a nafotil z chybějícího pohledu.



Autor: Sláva Laskov
Foto: Sláva Laskov
Informace: Dealer SEAT ČR

Lincoln Town Car 120

18. října 2009 v 14:10 | Sláva Laskov |  Lincoln
A teď něco z bohatšího soudku. Lincoln Town Car 2004 patří mezi nejluxusnější limuzíny dnešní doby. V tomto článku budu spíš popisovat výbavu, jelikož se rozepisovat o jízdních vlastnostech by zřejmě nemělo cenu, jelikož se jedná o 8,5 metrový vůz pro VIP osoby. Takže:

Jak jsem již uvedl, jedná se o 8,5 metrovou limuzínu americké značky Lincoln, pro maximálně 12 cestujících. Lincoln se už od roku 1917 zábývá výrobou luxusních automobilů a limuzín. Je tedy jasné, že podstatná část automobilu se nachází spíše uvnitř.
Vnějšek Town Caru 120 zdobí dlouhá světla, a řada chromovaných prvků. ,,Anonymita", pro cestující uvnitř vozu je zajištěna 9 tónovanými skly po stranách a vzadu. Zajímavostí na ,,stodvacítce" je, že celá střecha působí dojmem, že je z kůže. Bohužel však tento fakt, nemohu potvrdit. Koncová světla s logem Lincoln, působí důstojně, stejně jako místo pro poznávací značku, které je obklopeno chromem shora, a velkými koncovými světly po stranách.

Uvnitř nás čeká neskutečné pohodlí. V zadní části vozu se nachází bar (z ořechového dřeva)/salonek, který je oddělen od řidiče skleněnou tónovanou clonou. Sedadla jsou ve tvaru písmene J, jsou z černé nebo béžové lakované kůže. O audio a video zábavu se starají 3 LCD televizory a audio systém Kenwood s DVD/CD/MP3 přehrávačem. Tónovaná skla propouští málo slunečních paprsků, tudíž lze využít neonové osvětlení s funkcí "hvězdné oblohy". Nejen že se tedy svezete v luxusní limuzíně se špičkovou výbavou, ale budete si moci zpříjemnit cestu pohledem na ,,virtuální" noční oblohu. Automobil má mimo jiné dva klimatizační okruhy (část řidiče vpředu a část vzadu pro cestující). Jedná se o automatickou digitální klimatizaci. Nechybí ani komunikátor (interkom) mezi řidičem a posádkou.

Nemohl jsem si tedy nakonec odpustit pohled pod kapotu. Town Car 120 pohání vidlicový osmiválec V8 o objemu 4,6l (218k), se vstřikováním EFI , čímž vyvine 190 km/h vzhledem k váze 2,8t. O převod se stará čtyřstupňová automatická převodovka (víc skutečně není třeba), která sílu předává na zadní nápravu.
Vůz uvedený na obrázcích byl k pronájmu, ale slouží i jako pojízdná reklama.

Foto: Koncová světla Town Caru jsou zdobena logem Lincolnu


Autor: Sláva Laskov
Foto exteriéru: Sláva Laskov
Foto interiéru: www.cila.cz

Honda NSX

18. října 2009 v 0:04 | Tomáš Chlumský |  Honda
Bylo jen otázkou času,kdy Japonsko přijde se superautomobilem schopným soutěžit s tím nejlepším, co může nabídnout Evropa. Překvapující de facto bylo spíše to, že se japonští výrobci automobilů o něco podobného nepokusili už mnohem dříve. Strnulost prolomila Honda. Její projekt NSX (New Sports car eXperimental) - se rozběhl roku 1984 a výsledek byl představen na ženevském autosalonu roku 1989. Dlouhý čas vývoje byl plně ospravedlněn tím, s čím Honda nakonec přišla. Převzala totiž nejlepší myšlenky evropského designu a použila je pro vlastní automobil, ale přidala k nim typické japonské ctnosti - spolehlivost, praktičnost a všestrannost. Požádala dokonce známého závodníka Ayrtona Sennu, který byl celkem puntičkář. Strach vývojářů, aby vůz nemuseli vrátit zpět na rýsovací prkna byl veliký, ovšem Senna byl z vozu nadšen, ale měl pouze zásadní výtku k brzdám, které se mu zdály nestabilní.Výsledkem byl nanejvýš vzácný výtvor, superautomobil, který stejně spokojeně pojížděl po městě, jako se hnal plnou rychlostí po silnici vpřed.
Kritikové namítali, že zdvořilé a schovívavé NSX chybí vášeň a charakter Ferrariho nebo Lamborghiniho. Pravda však byla prostší. Honda postavila ,,sakra dobrý" superautomobil prostý všech alergií a závad, kterými takové stroje často trpí. Vůz dostal motor V6 o výkonu 204 kW a točivém momentu 284 Nm, což vůz při váze pouhých 1373 kg vymrští na 100 km/h za 5,6 s. Výkonnost byla tudíž víc než dostačující a ovladatelnost užasná díky tomu, že vůz měl jako standard kontrolu trakce (TC). Později, roku 1997, byla NSX faceliftována. Dostala větší motor a šestistupňovou převodovku, takže byla ještě úchvatnější než předtím.
Na závěr mohu dodat pouze to, že Honda NSX byla, a stále je, neopakovatelnou záležitostí a nádherným vozidlem.
Informace: Hondaclub.cz a má věrná kniha
Autor: Tomáš Chlumský
Foto: Internet

Hyundai H-1 (druhé generace)

17. října 2009 v 14:26 | Sláva Laskov |  Hyundai

Je to už poměrně dávno, co se nabídka užitkových vozů se rozšířila nový přírustek Hyundai H-1 druhé generace, ale píši o něm nyní, jelikož stále dokážě něčím zaujmout.
Hyundai H-1, jak psáno výše -druhé generace, má své označení po svém předchůdci z konce 90.let. Vůz vypadá zevnějšku velice elegantně. Faceliftu vévodí obrovská čelní světla a maska chladiče s chromovanými prvky a značkou Hyundai. Na boku automobilu se nás designově nadchnou ,,výřezy" podél blatníků, které připomínají svým stylem Alfu GTV. Zadní část automobilu, zviditelňují ve velkém provozu protáhlá přehledná koncová světla.
Stejně jako u staré H-1, nabízí nová generace jak nákladní verzi Van, tak i vůz pro přepravu až 8 osob, s označením Tour. Právě proto prošel podvozek značnými úpravami. Je dobře vyztužený a komfortní, takže mu nedělá problémy i drsnější okolí terénu.
Verze Tour má sedadla ve 3 řadách, tudíž se na ně vejde 8 osob + zavazadla. I přes dojem, že auto působí ,,přecpaně", tak H-1 nepostrádá ani dostatek místa pro nohy na zadních sedadlech. Sedadla jsou měkká, a do jisté míry nastavitelná. Tímto se dostáváme ke kameni úrazu. Výrobce udává, že obě verze (Tour a Van) mají jen jeden svůj účel: Van - převoz nákladu; Tour - přeprava osob. Důvod je prostý: u verze Tour nelze sedadla sklopit do roviny. Z toho plyne, že se kupující musí pečlivě rozhodnout, k čemu H-1 využije. Ostatně vyladěný podvozek zajišťuje pohodlí na cestách, nehledě na to, zda převážíme osoby či náklad.
Čelní sklo je posazeno do větší výšky, stejně jako sedadla vpředu, tudíž má řidič přehled o situaci před sebou ve zcela dokonalém pohledu. Usedneme-li za volant, tak nás učaruje jedno: Vůbec si nepřipadáme jako v kabině dodávky. Plasty na palubní desce působí lacině. Středový panel je zajímavě vymyšlený, stejně jako zbytek palubní desky. Řadící páka, se zajímavě tvarovanou hlavou, je řidiči při ruce, takže mu pětistupňová (manuální) převodovka je zcela pod mocí. Volant dobře sedí v rukou, a s kombinací výškově nastavitelného sedadla, se řidiči naskytují zcela komfortní možnosti jízdy. Veliká zpětná zrcátka, jsou dobrým pomocníkem pokud chcete sledovat situaci za vozem. Pokud si říkáte, že pouze řidič má své velké pohodlí - mýlíte se. Pomineme-li už tolikrát zmiňovaná sedadla, tak má spolujezdec k dispozici spoustu šikovných odkládacích ploch, případně stojany na pití a volný přístup k médiím (autorádio s CD přehrávačem) pomocí natažení ruky.
Druhá generace H-1 nabízí bohužel jen jeden motor. Jedná se o čtyřválec o objemu 2495 ccm se vstřikováním Common-Rail (používaných u VW). Nechybí ani turbomychadlo. Vůz sám o sobě vyvine rychlost 180 km/h o váze vozu 2250 kg, a zrychlení z 0-100 km/h činí něco kolem 15 sekund. Průměrná spotřeba H-1 je 9l/100 km, což je podle mne slušné.
Zkrátka H-1 určitě přitáhne pozornost, stejně jako jeho předchůdce. Na internetu se uvádí, že je konkurent hodný VW Transporter. Cena automobilu se pohybuje kolem 650 000 Kč. Za příplatek k H-1 lze přikoupit parkovací asistent.

Autor: Sláva Laskov
Informace: Hyundai a.s.
Foto: Sláva Laskov