Fiat Stilo

21. října 2009 v 22:14 | Tomáš Chlumský |  Fiat
Dnes jsem si pro vás připravil kratší článek o Fiatu Stilo a tady je. Fiat Stilo vjel do našich autosalonů roku (doplň), jako nástupce modelu Bravo, který ho dnes opět nahradil. Stilo má velice praktický ˝krabicoidní˝ tvar, který mu zaručuje vysokou využitelnost vnitřního prostoru při relativně malých rozměrech. Kufr o objemu 335 litrů se dá sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1035 litrů, sklopením zadních sedadel zároveň získáte rovnou podlahu. Kufr má též docela nízkou nákladovou hranu, takže se do něj objemnější věci např. kočárek velice snadno nakládají.
A nyní něco k vnitřku vozu. Vpředu najdeme příjemně tvarované a komfortní sedačky s dobrým bočním vedením, přístrojovou desku z měkčených plastů, které vypadají příjemně na pohled a jsou také příjemné na dotyk. Ergonomie palubní desky je vcelku dobrá, možná se to někomu bude zdát zmatené, ale mě přijde dobrá. Potěší srozumitelné budíky a palubní počítač, který má velice jednoduché ovládání, též potěší i šestistupňová manuální převodovka, která je výborně umístěna, tudíž na ní řidič dobře dosáhne,ale také do ní nekope kolenem. Možným mínusem je trochu méně přihrádek na drobnější věci, ovšem má to také plus vždy vše rychleji najdeme.
Cestující na zadních sedadlech mají královský prostor pro kolena a nad hlavou je též dost prostoru, což mohu se svou výškou 190 cm potvrdit. Na zadní sedadla se vejdou 3 průměrně urostlí cestující. Rodiny s dětmi potěší, že na zadních sedadlech je Isofix, který slouží k upevnění dražších dětských. Nyní něco k technice. Podvozek vyrovnává krásně nerovnosti, takže cesta na delší vzdálenosti nečiní žádné problémy. Nabídka motorů byla velice 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD 8V, 1.9 Multijet 16V a 2.4 20V. Všechny motory jsou čtyřválce a potěší na svůj objem příznivou spotřebou. Já osobně však doporučuji 1.2 16V tento motor sem osobně odzkoušel, má velice příznivou spotřebu 6,5 l na 100 km, ovšem není pro řidiče, kteří raději závodní jízdu. Točivý moment 114 Nm a výkon 59 kW není moc ale na klidnou jízdu i na delší vzdálenosti stačí. Má velice kultivovaný zvuk a celkově reaguje dobře. Nejvyšší točivý moment máte k dispozici kolem 4000 ot./min.
Celkový dojem z vozu mám velice dobrý. Úsporný motor 1.2 potěší příznivou spotřebou a dostatečným výkonem. Vůz je velice praktický díky relativně velkému kufru a hranatému kufru. Tento vůz vřele doporučuji.
Foto: Tomáš Chlumský a internet
Autor: Tomáš Chlumský
Zdroj: Technické průkazy
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama