Honda Insight

27. října 2009 v 14:13 | Sláva Laskov |  Honda
Unikátním dvoumístným kupé s názvem Insight naznačila Honda směr, kterým se hodlá ubírat v oblasti šetrného přístupu k životnímu prostředí. Základem pohonného ústrojí je třívácový zážehový motor o objemu 1,0 l, který je vybaven systémem proměnného časování ventilů VTEC-E a technologií spalování velmi chudé směsi. Se svou hmotností 56kg je nejmenší a nejlehčí pohonnou jednotkou ve své kategorii na světě. Jeho slušný výkon 50 kW (68 kg) je zvýšen o dalších 6 kW (8k) pomocí přídavného elektromotoru, který čerpá potřebnou energii z akumulátorů uložených pod podlahou v zavazadlovém prostoru. Elektromotor sloužil zároveň i jako startér a při brždění dobíjí v podobě generátoru vybité akumulátory. Tento hybridní systém označení jako IMA (Integrated Motor Assist) má pro značku velký význam a očekává se jeho budoucí využití ve známých produkčních modelech. Spotřeba vozu se drží kolem průměrných 3,5 litrů na 100 km, což má také z nemalé části na svědomí přísně aerodynamická karoserie u které se hojně používali hliník a plasty. Pneumatiky mají velký odpor snížený o 40%. Zajímavým detailem jsou zpola zakrytá zadní kola - řešení, které u nás kdysi používaly proudnicové tatry, zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Při vývoji modelu Insight zaregistrovala Honda přes 300 různých patentů. Jakmile zastaví a vůz indikuje zařazený neutrál, vypne se automaticky motor. Při zařazení, prvního rychlostního stupně se potom opět spustí. Maximální rychlost je 180 km/h. Hodnotil bych tento automobil plusem za progresivní technologii ale mínus za menší dojezd.


!Tento článek je již delší dobu mezi rozepsanými články, tak je možné, že se některé informace netýkají už naší doby!



Autor: Sláva Laskov
Foto: Internet
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama