Hyundai H-1 (druhé generace)

17. října 2009 v 14:26 | Sláva Laskov |  Hyundai

Je to už poměrně dávno, co se nabídka užitkových vozů se rozšířila nový přírustek Hyundai H-1 druhé generace, ale píši o něm nyní, jelikož stále dokážě něčím zaujmout.
Hyundai H-1, jak psáno výše -druhé generace, má své označení po svém předchůdci z konce 90.let. Vůz vypadá zevnějšku velice elegantně. Faceliftu vévodí obrovská čelní světla a maska chladiče s chromovanými prvky a značkou Hyundai. Na boku automobilu se nás designově nadchnou ,,výřezy" podél blatníků, které připomínají svým stylem Alfu GTV. Zadní část automobilu, zviditelňují ve velkém provozu protáhlá přehledná koncová světla.
Stejně jako u staré H-1, nabízí nová generace jak nákladní verzi Van, tak i vůz pro přepravu až 8 osob, s označením Tour. Právě proto prošel podvozek značnými úpravami. Je dobře vyztužený a komfortní, takže mu nedělá problémy i drsnější okolí terénu.
Verze Tour má sedadla ve 3 řadách, tudíž se na ně vejde 8 osob + zavazadla. I přes dojem, že auto působí ,,přecpaně", tak H-1 nepostrádá ani dostatek místa pro nohy na zadních sedadlech. Sedadla jsou měkká, a do jisté míry nastavitelná. Tímto se dostáváme ke kameni úrazu. Výrobce udává, že obě verze (Tour a Van) mají jen jeden svůj účel: Van - převoz nákladu; Tour - přeprava osob. Důvod je prostý: u verze Tour nelze sedadla sklopit do roviny. Z toho plyne, že se kupující musí pečlivě rozhodnout, k čemu H-1 využije. Ostatně vyladěný podvozek zajišťuje pohodlí na cestách, nehledě na to, zda převážíme osoby či náklad.
Čelní sklo je posazeno do větší výšky, stejně jako sedadla vpředu, tudíž má řidič přehled o situaci před sebou ve zcela dokonalém pohledu. Usedneme-li za volant, tak nás učaruje jedno: Vůbec si nepřipadáme jako v kabině dodávky. Plasty na palubní desce působí lacině. Středový panel je zajímavě vymyšlený, stejně jako zbytek palubní desky. Řadící páka, se zajímavě tvarovanou hlavou, je řidiči při ruce, takže mu pětistupňová (manuální) převodovka je zcela pod mocí. Volant dobře sedí v rukou, a s kombinací výškově nastavitelného sedadla, se řidiči naskytují zcela komfortní možnosti jízdy. Veliká zpětná zrcátka, jsou dobrým pomocníkem pokud chcete sledovat situaci za vozem. Pokud si říkáte, že pouze řidič má své velké pohodlí - mýlíte se. Pomineme-li už tolikrát zmiňovaná sedadla, tak má spolujezdec k dispozici spoustu šikovných odkládacích ploch, případně stojany na pití a volný přístup k médiím (autorádio s CD přehrávačem) pomocí natažení ruky.
Druhá generace H-1 nabízí bohužel jen jeden motor. Jedná se o čtyřválec o objemu 2495 ccm se vstřikováním Common-Rail (používaných u VW). Nechybí ani turbomychadlo. Vůz sám o sobě vyvine rychlost 180 km/h o váze vozu 2250 kg, a zrychlení z 0-100 km/h činí něco kolem 15 sekund. Průměrná spotřeba H-1 je 9l/100 km, což je podle mne slušné.
Zkrátka H-1 určitě přitáhne pozornost, stejně jako jeho předchůdce. Na internetu se uvádí, že je konkurent hodný VW Transporter. Cena automobilu se pohybuje kolem 650 000 Kč. Za příplatek k H-1 lze přikoupit parkovací asistent.

Autor: Sláva Laskov
Informace: Hyundai a.s.
Foto: Sláva Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama