Cadillac Seville SLS 1998

28. listopadu 2009 v 23:08 | Sláva Laskov |  Cadillac
90. léta byla pro General Motors, divize Cadillac nejúrodnějším obdobím. V tomto období se vyráběli jedny z nejkvalitnějších sedanů a limuzín nové doby.
Vyjímkou nebyl ani sedan Cadillac Seville. Seville Luxury Sedan, zkráceně SLS se výráběl v letech 1997-2004. SLS je prvním modelem Cadillac, představeným mimo rodnou USA, a to na Asijském kontinentu. USA ovšem není první místo kde se začal prodávat. Je to neuvěřitelné, ale SLS se začal poprvé prodávat v Japonsku.
Facelift vozu se víceméně podobá modelu Eldorado z roku 1996. Protáhlá světla a mřížkovitá maska chladiče s logem Cadillac zkrátka vévodí snad všem limuzínovitým modelům z let devadesátých z divize Cadillac. Ale se zbytkem exteriéru to tak slavné nebude. Boční a zadní linie auta se vůbec nepodobají Cadillacu. Z nemalé části za to můžou koncová světla která jako by z oka vypadla Nissanu Almera. Na výčnělku nad světly se po celé délce roztahují brzdová světla, zatímco dole se o zvukovou kulisu stará čtveřice chromovaných výfuků. Ovšem tento dojem trochu kazí laciné plasty na krají nárazníku. Dále jsou zde k nalezení například i zadní mlhovky. Doufal jsem, že se můj dojem zlepší při pohledu do interiéru.
A skutečně. To v čem Cadillac své limuzíny dlouho šlechtil nezůstalo ztraceno. Pohled na krásně lazený béžový interiér doplňují dřevěné doplňky. To vše s kombinací nadstandartní výbavy. Sečteno, podrtženo - Cadillac jak má být. Pohodlná výhřívaná sedadla jsou i výškově nastavitelná a nepostrádají bederní opěrky. Kožený volant v barvě interiéru, který je mimo jiné i výškově nastavitelný, je multifunkční, tudíž komunikace s vozem jde naprosto od ruky. O většinu těchto funkcí se stará palubní počítač, který zvládá i kontrolu poklesu tlaku v pneumatikách. Cadillac se velice dobře postaral i o bezpečnost. 6 airbagů včetně asistentů ABS, ESP, ASR a MSR vás už ani zas tak nepřekvapí , jako parkovací senzor na náraznících vozu. Dále pak ve výbavě vozu jsou elektricky nastavitelná zrcátka, alarm, centrální zamykání, posilovač řízení...
SLS pohání jednotka V6 o objemu 4.6l se sekvenčním vstřikováním. Náhon na přední kola autu moc nesvědčí, ale tak to ostatně bylo vždy. Automobil vlastní 4stupňovou automatickou převodovku s elektronickým rychloběhem. Motor o výkonu 275k (205 kW)vysokou maximální rychlost sice nedá, ovšem co se dá čekat od luxusního sedanu. Ručička tachometru se zastaví lehce nad 200 km/h, a z 0 na 100 km/h vyšplhá až za 7,5 s. To vše vůči hmotnosti 1847 kg.
Možná někoho bude zajímat spotřeba: 12.4l na 100 km.
Automobil se dodává i s tónovanými skly. Momentálně existují 2 modely SLS, které jsou určeny pro americký a mimoamerický trh.


Autor: Sláva Laskov
Foto: Sláva Laskov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 sportovní vozy sportovní vozy | Web | 5. dubna 2011 v 22:54 | Reagovat

průměr

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama